آماده‌باش آتش‌نشانی آمل برای چهارشنبه آخر سال
آماده‌باش آتش‌نشانی آمل برای چهارشنبه آخر سال
رئیس سازمان آتش‌نشانی آمل گفت: برای پوشش احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال بیش از صد آتش نشان در آماده باش کامل در گروه های ثابت و سیار مستقر هستند.

روح الله اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به چهارشنبه آخر سال گفت: برای پوشش احتمالی حوادث و آتش سوزی ها در این ایام بیش از صد آتش نشان در آماده باش کامل در گروه های ثابت و سیار مستقر هستند.

وی با بیان اینکه  از ۱۵ اسفند به صورت اماده باش هستیم و تمامی مرخصی ها لغو شده است، عنوان کرد: امدادرسانی ها در روزهای پایانی سال از نیمه دوم شروع شده است و در قالب تیم های مستقر در ایستگاهای سطح شهر و همچنین اماکن پرتردد  برقرار است .
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل ادامه داد: میدان ها، چهارراه ها، معابر و حاشیه برخی بزرگراه های پر تردد مانند، میدان قائم، شهرک مروارید، فرمانداری، راهداری، دمپل استقرار به طور کامل اعم از نیروهای اتش نشانی، علال احمر، نیروی انتظامی و اورژانس مشتقر خواهد بود.

وی به بیش از هزار و پانصد عملیات توسط اتشنشانان آملی در طول امسال خبر داد و اظهار کرد: ۶۸۳ عملیات اطفای حریق تا کنون رخ داد که از بیشترین تعداد ۲۰۵ مورد مسکونی بوده است و ۹۶۷ مورد امداد و نجات بوده که بیشترین آن ۴۵۰ مورد آسانسور بوده است.

اسماعیلی تصریح کرد: جلسه فوق العاده ای با هماهنگی و حضور ادارات و سازمان های مرتبط در خصوص مسئله چهارشنبه سوزی امل برگزار شد که ادارات، فرمانده نیروی انتظامی، راهور،  هلال احمر، اورژانس با هماهنگی بیشتر بتوانیم خسارت وارده را کمتر کنیم .

وی از کاهش تلفات در طول چهار سال گذشته اشاره کرد و افزود: در چهار سال گذشته مشکل خاصی نداشتیم که یک دلیل ان بخاطر اب و هوا بود، اما باید احتمالات را در نظر بگیریم و پیش بینی های لازم را داشته باشیم، اما باید برویم به سمتی که برنامه ای را مشخص کنیم و از این جشن به شکل باستانی استفاده کنیم .

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل در پایان خاطرنشان کرد: آخرین روزهای منتهی به سال جدید امیدواریم برای شهروندان روزهای دور از حادثه و خوشی باشد؛ اگر موارد ایمنی جدی گرفته شود و هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه‌سوری موجب بروز زیان‌های جانبی و مالی سنگین و غیرقابل جبران خواهد شد، شادی آخر سال را با اتفاقات مواد محترقه ناخوشایند نکنیم .