آفت های هنر بررسی شود/ برگزاری جشنواره استعدادیابی فرهنگ و هنر در مازندران
آفت های هنر بررسی شود/ برگزاری جشنواره استعدادیابی فرهنگ و هنر در مازندران
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت:چهار محور آفت شناسی، آفت زدایی، بسترسازی و برنامه‌ریزی با تشکیل تیمی در مسیر مدیریت تعریف شده است.

به گزارش سفیرهراز؛حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست با اهالی هنر و رسانه با اشاره به اینکه ارزش‌گذاری هر یک از هنرمندان از وظایف ارشاد اسلامی است، گفت:جمع هنر و رسانه شهرستان آمل، مجموعه‌ای که امروز در بخش هنر وجود دارد تکرار نشدنی اند.
وی با بیان اینکه آفت های هنر باید بررسی شود، تصریح کرد: چهار محور آفت شناسی، آفت زدایی، بسترسازی و برنامه‌ریزی با تشکیل تیمی در مسیر مدیریت تعریف شده است، در این تیم ابتدا باید آفت‌های فرهنگ و هنر، شناسی و از بین بردن آن با بسترسازی و برنامه‌ریزی باید انجام دهد.
جوادی اقتصاد هنر را از اولویت ها در فرهنگ و ارشاد خواند و اظهار کرد: از موضوع مهم دیگر فرهنگ و ارشاد اقتصاد هنرمندان است، باید در زمینه اقتصاد هنر بومی مازندران تلاش کرد، اقتصاد هنر مازندرانی ها که بستری را فراهم کنیم از سرمایه های مازندران استفاده شود، نه اینکه برای خود ببرند، اقتصادی که مختص مازندرانی ها باشد.
وی با بیان اینکه ۲۸ زیر مجموعه در فرهنگ و هنر وجود دارد، عنوان کرد: این ظرفیتی است که در هیچ یک از سازمان‌ها و نهادهای دیگر وجود ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یکی از نقاط ضعف فرهنگ و هنر را عدم توجه به این حوزه خواند و اظهار کرد:نوع نگاه به بخش فرهنگ و هنر درخور این حوزه نیست شاهد هستیم که یک هنرمند پس از سالها فعالیت به جایگاه بالایی نمی‌رسد در حالی که گنجینه‌ای که باید کشف شوند، اگر شان فرهنگ و هنر حفظ شود آن مشکلات نه تنها به چشم نمی‌آید بلکه حل می‌شود؛ نوع فرهنگ و هنر در سیستم اداری باید تغییر کند.
وی با تاکید بر اینکه رسانه های مازندران فعال‌ترین عرصه خبری در کشور هستند، خاطرنشان کرد: ۱۷ روزنامه، شش دفتر خبرگزاری، ۸ نشریه استانی در مازندران فعالیت می کند و با وجود چنین عرصه‌ای باید قدرت را در این استان ایجاد کرد و رسانه باید دید که چقدر در خدمت فرهنگ و هنر است و اگر این هم پوشانی انجام شود .
جوادی مظلوم ترین بخش هنر را شعر دانست و بیان کرد: با وجود شاعران بزرگی که در این استان وجود دارد باید در ارتباط شأنیت این حوزه تلاش داشت.
وی از برنامه مهم برگزاری جشنواره استعدادیابی در عرصه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: این نهاد ۱۶ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اداری و دولتی دستور کار دارد تا تمام دستگاه‌ها را پایه‌کار با فعالیت فرهنگ و هنر درآورد که البته نیاز است دو درصد بودجه فرهنگی را اختصاص به این حوزه بدهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به استعدادیابی در مدارس تاکید کرد و افزود: حضورهنرمندان جهت آموزش می‌تواند سرمایه‌ای برای این استان فراهم کند، امروز با وجود فضای مجازی باید هنر از چهارچوب مجتمع بیرون بیاید و وارد فضای مجازی کرد تا مردم را به شناساندن هنر این استان پرداخت.