جشنواره موسیقی فجر به دنبال ظرفیت سازی خلاقانه موسیقی/آمل مهد موسیقی مازندران
جشنواره موسیقی فجر به دنبال ظرفیت سازی خلاقانه موسیقی/آمل مهد موسیقی مازندران

به گزارش سفیرهراز؛ سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر مازندران در اداره ارشاد آمل آغاز به کار کرد. احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین افتتاحیه سی و نهمین جشنواره بین المللی فجر مازندران در اداره ارشاد آمل برگزار شد، با اشاره به اینکه موسیقی هویت ملی ماست، گفت: بدون […]

به گزارش سفیرهراز؛

سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر مازندران در اداره ارشاد آمل آغاز به کار کرد.

احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین افتتاحیه سی و نهمین جشنواره بین المللی فجر مازندران در اداره ارشاد آمل برگزار شد، با اشاره به اینکه موسیقی هویت ملی ماست، گفت: بدون شک موسیقی زبان مشترک برگرفته از باطن پاک مردم‌منطقه و یکی از ابزارهای مهم بیان فضایل اخلاقی برای جامعه است.
وی با بیان اینکه باید جایگاه موسیقی را بدانیم و به درستی استفاده کنیم، عنوان کرد: جایگاه هنری موسیقی را بدانیم، نقش هنر موسیقی می تواند در حفظ آیین ها تاثیرگذار باشد و در هویت تاریخی و تمدن کشورمان موثر باشد، موسیقی در بطن و متن زندگی ما بوده و با فرهنگ بومی و تعلقات ماگره خورده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: موسیقی در مازندران تصویر بسیار شفافی از زندگی این مرزو بوم است و بسیار در تحولات فرهنگی و تاریخ کشور نقش داشته است موسیقی باعث به میدان امدن مردم در انقلاب شد و در دفاع مقدس باعث انگیزه بخشی در خط مقدم با ظلم گردید.
وی ۳۹ جشنواره موسیقی فجر را تلاشی برای یک فضای شاد و بانشاط خواند و اظهار کرد: بستری باشد برای انتقال پیام ارزش‌های انقلاب اسلامی به جهان اسلام و همچنین به دنبال ظرفیت سازی و شناسایی و حمایت از خلاقیت برتر و بهره‌گیری از مضامین اشعار بومی در جایگاه اصلی استان به کشور هستیم.
آهنگر ادامه داد: در برگزاری موسیقی فجر به دنبال ظرفیت سازی و شناسایی و حمایت از فعالیت های خلاقانه موسیقی در استان هستیم تا با بهره گیری از موسیقی اصیل بتوانیم به جایگاه اصلی خود برسانیم، ارزش و جایگاه موسیقی والاتر از این است.
وی دومین هدف جشنواره موسیقی فجر را گسترش ارتباطات فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: حضور گروههای برتر موسیقی در این گروه از جشنواره شرکت کردند، وجود انواع موسیقی، سبک های مختلف موسیقی، بومی و محلی گرفته تا پاپ و سنتی به اجرا درمی‌آید.
آهنگر برگزاری جشنواره موسیقی فجر در آمل را در تحقق عدالت فرهنگی استان خواند و بیان کرد: میزبانی این رویداد به شهرستان امل داده شد که مهد موسیقی استان است، هنرمندان برجسته ای در این شهرستان وجود دارند.
وی از حضور گروههای سرود برای اولین بار در جشنواره فجر خبر داد:۱۲۰ گروه سرود حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در مازندران حضور دارند و حضور گروه‌های سرود و بکارگیری از ظرفیت سرود در این جشنواره باعث ایجاد رقابت خواهد شد.