آمل نارنجی شد/افزایش ۸۰ درصدی بیماران کرونایی
آمل نارنجی شد/افزایش ۸۰ درصدی بیماران کرونایی
رئیس بهداشت و درمان آمل گفت: وقتی وارد پیک می شویم رنگ بندی به سرعت تغییر می‌کند و اگر ادامه پیدا کند قطعا وارد رنگ قرمز هم می شویم .

به گزارش سفیر هراز،

پژمان خسروی رئیس بهداشت و درمان آمل در گفتگو با خبرنگار سفیرهراز با اشاره به وضعیت کرونا در آمل گفت: از اواخر هفته گذشته روند افزایشی بیماری کرونایی داشتیم و تعداد بیماران بستری افزایش یافت، در روز جمعه از وضعیت آبی به زرد و طبق آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت بعدازظهر امروز به وضعیت نارنجی تغییر یافت.

وی با بیان افزایش ۸۰ درصدی بیماران کرونایی در نسبت به هفته گذشته عنوان کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد بیماران افزایش بستری داشتیم و تعداد بیماران سرپایی نیز افزایش پیدا کرد .

خسروی با تاکید اینکه وارد پیک ششم شدیم خاطرنشان کرد: وقتی وارد پیک می شویم رنگ بندی به سرعت تغییر می‌کند و اگر ادامه پیدا کند قطعا وارد رنگ قرمز هم می شویم نگران این هستیم که از حداکثر ظرفیت، بیماران افزایش یابند، در پیک پنجم وارد بحران نشدیم و و روند بیماری کرونا مدیریت شد.

وی در خصوص گلایه برخی شهروندان از مراکز واکسیناسیون خاطرنشان کرد: تمام مراکز بهداشت روستایی و شهری واکسن انجام میشود، هرچند یکی از مراکز بزرگ واکسیناسیون مصلی بود که به خاطر مراسمات تعطیل شد و در حال رایزنی هستیم تا مجدداً برقرار شود البته وضعیت رنگ بندی هم باعث این ازدحام در برخی از مرکز شده است.

رئیس بهداشت و درمان آمل از محدودیت های کرونایی خبر داد  افزود: بر اساس رنگ بندی محدودیت ها مشخص می شود شروع از تعطیلی حضوری مدارس بود، تالار ها و رستوران ها هم باید طبق قوانین وضعیت نارنجی اجرا شود.

وی عادی انگاری را عوامل افزایش بیماران کرونایی دانست و خاطرنشان کرد:در مازندران و شهرستان رعایت پرتکل ها به زیر ۶۰ درصد رسیده است، از شهروندان می خواهیم تجمعات غیر ضروری خوداری کنند، فاصله گذاری اجتماعی و با زدن با ماسک مانع انتشار این بیماری شوند.

خسرویی هر گونه علائم سرماخوردگی را امیکرون خواند و افزود: هرگونه علائم باید امیکرون در نظر گرفته شود؛ هرچند امیکرون کرونای خفیف عنوان شده ولی اگر بیماری وسیع شود بیماران بدحال افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این بیماری همه سنین را درگیر می کند، در سویه های قبلی کودکان کمتر درگیر کرونا می‌شدند اما در این شیوع بیمار بستری کرونایی کودک هم داریم.