آمل قرمز شد/ افزایش ۳ برابری بیماران کرونایی
آمل قرمز شد/ افزایش ۳ برابری بیماران کرونایی
رئیس بهداشت و درمان آمل گفت: وضعیت قرمز در آمل قابل پیش بینی بود؛ چرا که نسبت به هفته قبل سه برابر بیماران سرپایی و بیماران بستری دو برابر بیشتر شده است.

به گزارش سفیر هراز،

پژمان خسروی رئیس بهداشت و درمان آمل در گفتگو با خبرنگار سفیرهراز با اشاره به وضعیت کرونا در آمل گفت: در چند هفته گذشته روند افزایشی بیماری کرونایی داشتیم و تعداد بیماران بستری افزایش یافت و در مدت کوتاهی از وضعیت آبی به زرد و نارنجی تغییر کرد و طبق آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت بعدازظهر امروز به وضعیت قرمز رسید.

وی با بیان اینکه این وضعیت قرمز در آمل قابل پیش بینی بود، عنوان کرد: نسبت به هفته قبل سه برابر بیماران سرپایی و بیماران بستری دو برابر بیشتر شده است.

رئیس بهداشت و درمان آمل ار محدودیت های کرونایی خبر داد و افزود: تجمعات ممنوع است، تالارها بسته باید باشند و رستورانها سالن های پذیرایی، فست فودها بیرون بر باید باشند.

وی ادامه داد: منع تردد شبانه و ساعات خاص را فعلاً ستاد کرونای استان چیزی در این خصوص مصوب نکرده است، مشاغلی که مانند قبل بسته بودند الان کنترل هوشمند داریم یعنی اینکه نظارت می‌کنیم که فاصله گذاری، پرتکل ها را رعایت کنند و کارکنان ماسک زده باشند و واکسن را تزریق کرده باشند.

 خسروی تصریح کرد: بسته بودن مشاغل فعلا مطرح نشده است و باید دید ستاد کرونای استان چه تصمیماتی را با توجه به وضعیت می گیرد.

 تصویر وضعیت بگیرد که چه دستاوردی را دارد ممکن است هدیه باید برای همه سنین باشه رعایت پروتکل فاصله اجتماعی و ضرر ماست با تجمعات شرکت نکردند آلودگی سطوح هست.

وی با تاکید اینکه همه سنین درگیر اومیکرون می شوند، خاطرنشان کرد: : این بیماری همه سنین را درگیر می کند، در سویه های قبلی کودکان کمتر درگیر کرونا می‌شدند اما در این شیوع بیمار بستری کرونایی کودک هم داریم.

خسرویی عادی انگاری را عوامل افزایش بیماران کرونایی دانست و خاطرنشان کرد:در مازندران و شهرستان رعایت پرتکل ها به زیر ۶۰ درصد رسیده است، از شهروندان می خواهیم تجمعات غیر ضروری خوداری کنند، فاصله گذاری اجتماعی و با زدن با ماسک مانع انتشار این بیماری شوند.

وی هر گونه علائم سرماخوردگی را امیکرون خواند و افزود: هرگونه علائم باید امیکرون در نظر گرفته شود؛ هرچند امیکرون کرونای خفیف عنوان شده ولی اگر بیماری وسیع شود بیماران بدحال افزایش خواهد یافت.