اومیکرون آمل را زردپوش کرد/ افزایش سه برابری بیماران کرونایی
اومیکرون آمل را زردپوش کرد/ افزایش سه برابری بیماران کرونایی
رئیس بهداشت و درمان آمل گفت: طبق آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت صبح امروز با افزایش روند مراجعه کنندگان آمل از وضعیت آبی به زرد تغییر یافت.

به گزارش سفیر هراز،

این روزها مازندران اومیکرون می تازد و استان آبی با عادی انگاری در حال تغییر کردن است، کرونایی که زمستان ۹۸ سایه سنگین اش را بر مازندران گذاشت، طبل پیک ششم را آهسته نجوا می کند .

چهارم دی ماه بود که با تست اولین بیمار اومیکرونی، مازندران وارد فصل جدید کرونا شد، اما رعایت پروتکل های بهداشتی در مازندران به زیر ۴۵ درصد رسیده است و مجموع بیماران کرونایی در مازندران به بیش از ۱۵۰ رسیده است، طبق آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت صبح امروز رامسر، سوادکوه نارانجی شدند و آمل نیز از وضعیت آبی به زرد تغییر یافت، تعداد بیماران مازندران همچنان سه رقمی است .

پژمان خسروی رئیس بهداشت و درمان آمل در گفتگو با خبرنگار سفیرهراز با اشاره به وضعیت کرونا در آمل گفت: طبق آخرین به روز رسانی نرم افزار ماسک وزارت بهداشت صبح امروز با افزایش روند مراجعه کنندگان آمل از وضعیت آبی به زرد تغییر یافت.

وی با بیان افزایش تعداد بیماران کرونایی عنوان کرد :از دو هفته اخیر مراجعه کنندگان به بیمارستانها و بهداشت و درمان، ۲ الی ۳ براربر افزایش یافته است.

 رئیس اداره بهداشت و درمان آمل عادی انگاری را عوامل افزایش بیماران کرونایی دانست و خاطرنشان کرد:در مازندران و شهرستان رعایت پرتکل ها به زیر ۶۰ درصد رسیده است، از شهروندان می خواهیم تجمعات غیر ضروری خوداری کنند، فاصله گذاری اجتماعی و با زدن با ماسک مانع انتشار این بیماری شوند.

وی با تاکید زدن دز سوم واکسن کرونا، اظهار کرد: ۹۸ درصد دز اول، ۹۱ درصد دوم و  ۳۵ درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند، بررسی علمی نشان می‌‌دهد نوبت سوم در کنترل بیماری اومیکرون موثر است.

خسرویی هر گونه علائم سرماخوردگی را امیکرون خواند و افزود: هرگونه علائم باید امیکرون در نظر گرفته شود؛ هرچند امیکرون کرونای خفیف عنوان شده ولی اگر بیماری وسیع شود بیماران بدحال افزایش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: این بیماری همه سنین را درگیر می کند، در سویه های قبلی کودکان کمتر درگیر کرونا می‌شدند اما در این شیوع بیمار بستری کرونایی کودک هم داریم.

 وی عنوان کرد: آمادگی لازم برای مرحله جدید و افزایش بیماران را داریم و جای نگرانی نیست،  اما از شهروندان میخواهیم با رعایت، از افزایش شیوع کرونا جلوگیری کنند.

مسئولیت های اجتماعی مان را با متر انصاف و اخلاقیان اندازه بگیریم، در شرایطی که برخی از هم وطنانمان بخاطر داغ عزیزانشان سیاه پوشیده اند، کادر درمانی خسته هستند و در غسالخانه ها فرصت استراحت کم است، صعود بازی شومی است که فقط دومینیوی کرونا را سرعت می بخشد.