مدیران باید روند گذشته را کنار بگذارند/ دولت سیزدهم ریل گداری روابط بین‌الملل را تغییر داد
مدیران باید روند گذشته را کنار بگذارند/ دولت سیزدهم ریل گداری روابط بین‌الملل را تغییر داد

به گزارش سفیرهراز؛ سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در هفتمین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با محوریت آمل، نور، محمودآباد که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد، گفت: جبهه اصلی توسعه کشور بخش خصوصی هستند، این نمایشگاه‌ و همایش‌ها فرصتی بیشتر جهت ورود سرمایه‌گذاران خواهد بود. وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری که در […]

به گزارش سفیرهراز؛

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در هفتمین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با محوریت آمل، نور، محمودآباد که در دانشگاه شمال آمل برگزار شد، گفت: جبهه اصلی توسعه کشور بخش خصوصی هستند، این نمایشگاه‌ و همایش‌ها فرصتی بیشتر جهت ورود سرمایه‌گذاران خواهد بود.
وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری که در تولید فعالیت کند، در واقع در مسیر رهبری حرکت می کند، عنوان کرد: مهم نیست در چه خط و حزبی قرار دارد، مهم فعالیت آنها در این حکومت جمهوری اسلامی است؛ چراکه در این شرایط سخت اقتصادی، فعالیت تولیدی را به نوعی مقابله با آمریکا می‌دانیم؛ بخاطر اینکه دهها و صدها شغل در این نظام ایجاد می‌کند و این به نوعی مبارزه است.
استاندار مازندران تلاش سرمایه‌گذاران را کم نیاوزدن در مقابل تحریم دشمنان تلقی کرد و افزود: در این استان تاکنون هفت همایش با عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری برگزار شده است تا در جهت توسعه استان گام اساسی برداشته شود
وی ادامه داد:در این چهل سال آمریکا به هر روشی برای توقف انقلاب اسلامی فعالیت کرد ولی تاکنون موفق نشدند، با وجود اینکه همه دنیای را بسیج کردند، تا با عنوان ضعیف بودن جمهوری اسلامی این حکومت را از بین ببرند، در حالیکه همین جمهوری اسلامی در بسیاری حوزه‌ها پیشرفت داشته، بعنوان مثال در زمینه پهپاد جایگاه خوبی قرار گرفتیم.
حسینی پور با تاکید اینکه دولت سیزدهم ریل گداری روابط بین‌الملل را تغییر داد، خاطرنشان کرد: ارتباطمان در یک سال اخیر از روابط مختص به غرب، به دیپلماسی متوازن تغییر کرد، یک زمانی روابط بین الملل به چند کشور اروپایی خلاصه می شد اما این دولت اولویت روابط بین المللی را تغییر داد و با دیپلماسی متوازن ما نه تنها با غربی ها ارتباط مان را حفظ می کنیم، ولی بخاطر ناراحت شدن انها ارتباطمان را با شرقی ها ترک نمی کنیم .
وی دیپلماسی این دولت را بر مبنی سه اصل دانست و بیان کرد: دعوت از سرمایه‌گذاران بدلیل حضور بخش خصوصی و خارج شدن از بخش دولتی در امر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان مازندران، منطقه گرایی دیپلماسی، توسعه دیپلماسی بعنوان اصول این دولت است.
استاندار مازندران از پیشرفت روابط بین الملل در یکسال اخیر خبر داد و عنوان کرد: با پنج کشور دنیا تجارت آزاد به غیر گمرکی آغاز شده است و مازندران بیشترین مسئولیت را با وجود سه بندر برعهده خواهد داشت، سفرهای ریاست جمهوری با اهداف توسعه سرمایه‌گذاری در استان‌ها بر همین مبنی است
وی جمهوری اسلامی ایران را تبدیل به یک قدرت بزرگ خواند و اظهار کرد: امنیت غذایی نقش مهمی در دنیا دارد، موضوعی که اقتدار غذایی قلمداد می‌شود.
حسینی پور اولویت رد مازندران کشاورزی دانست و تصریح کرد: با وجود جذابیت گردشکری، صنعت، کشاورزی به عنوان یکی از اولویت های استان نه تنها برای درآمدزایی بلکه به عنوان یک تکلیف الهی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در ابتدایی شش ماهه سال‌جاری ۸۴ درصد افزایش صادرات به آذربایجان، ۳۱ درصد به روسیه، داشتیم و تا قبل این ریل گذاری تنها در بندر جنوب بود، اما اکنون با کشتی‌های اجاره‌ای در دریای خزر انجام می‌شد و همچنین هشت سرمایه‌گذار کشتی قرار است فعالیت کنند که براورد ما تا به صد کشتی خواهد رسید، البته نه تنها بعد تجاری بلکه بلحاظ گردشگری نیز نیاز به کشتی داریم.
استاندار مازندران با بیان اینکه در مباحث ایجاد کلیدوز سبز ترانیت و گمرک پیشنهاد های مفصلی ارائه شد ، گفت: مازندران با ۳ و نیم میلیون جمعیت و ۷۵۶ میلیون مربع وسعت، تنها ۴ درصد ناخاصی را به خود اختصاص دادیم و این با وجود جمعیت زیادی از نیروی انسانی ماهر و هوشمند که در تمام عرصه ها و پست های حساس کشور چهرهای برجسته بین المللی و کم است.
وی ادامه داد: این وضعیت مناسب نیست با این همه نیروهای مساعد و متخصص و باهوش که در همه عرصه‌های مهم و حساس حضور دارند؛ چرا نتوانیم موضوع اقتصاد را حل کنیم، هم مردم نگاه خوبی دارند و هم گردشگران با رویکرد خوبی به منطقه دارند.

استاندار مازندران با تاکید اینکه مدیران باید روند گذشته را کنار بگذارند، تصریح کرد: باید فرایندها را تغییر داد، مدیران باید از روش‌های سنتی رها شوند و از روش‌های مدیریتی جدیدی را آغاز کنند؛ در واقع سرمایه‌گذار با احساس حداکثری امنیت باید ورود شود و سرمایه گذاری کند.
وی با اشاره به اینکه باید به زیرساخت ها توجه کرد، افزود: مازندران اولین استان کشور بود که فاینانس حدود ۷ هزار میلیارد تومان با چین توافق کرد و در بخش زیرساختی برق اقدام نمود؛ چرا که اولویت‌بندی زیرساخت ها در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی پور ادامه داد: بعنوان مثال برای توسعه گردشگری باید در زمینه جاده، برق، ریل زیرساخت های انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: دبیرخانه‌ی برای این همایش در استان ایجاد می‌شود، تا ظرف یک ماه مجوز سرمایه‌گذار به اتمام برسد، سرمایه‌گذاران مشغول به کار شود و درگیر کارهای اداری شود.
استاندار مازندران با تاکید بر تغییر روند سیستم اداری خاطرنشان کرد: بعضی از مدیران آنقدر خود را به خواب می‌زنند که هر چقدر داد بزنیم بیدار نمی‌شوند، ما محکوم به این هستیم که سیستم اداری باید تغییر یابد و در این امر مردم باید ورود پیدا کنند، هر جا مردم بودند تغییر ایجاد شد