هوشمندسازی نان در آمل کلید خورد/کمبود نان از شایعه تا واقعیت
هوشمندسازی نان در آمل کلید خورد/کمبود نان از شایعه تا واقعیت
مسئول نماینده غله و خدمات بازرگانی شهرستان آمل گفت: : تمام شعب بانک سپه در حال فعالیت هستند و کمتر از یکماه تمام نانوایی ها مجهز به دستگاه هوشمند سازی خواهد شد.

به گزارش سفیرهراز؛

اسماعیل یزدانی مسئول نماینده غله و خدمات بازرگانی شهرستان آمل در گفتگو با سفیرهراز گفت: سهمیه آرد ماهانه در آمل ۷۵ هزار و ۶۰۰ کیلو بود که به از دی ماه سال گذشته به ۸۰ هزار کیلو آرد در ماه رسیده است، سهمیه شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را در نظر بگیریم  بیش از سه هزار کیلو اضافه شده است.

وی با بیان مشکلات خبازان، عنوان کرد: مشکلات مهم خبازان بالا بودن قیمت نان و اجاره بهاست که از لحاظ اقتصادی دچار مشکل می شوند، از همین رو کیفیت را کم می کنند و یا آرد را آزاد میفروشند.

مسئول نماینده غله و خدمات بازرگانی شهرستان آمل یکی از دلایل فروش قاچاق را اختلاف قیمت ها خواند و اظهار کرد: در هر کجا یارانه داده و دو نرخی شد قطعا انحراف به وجود می آید.

وی از بازرسی متداوم در نانوایی ها اشاره کرد و افزود: از اواخر سال گذشته تا امروز یک روز بدون بازرسی نبوده ایم، بازرسی با محوریت اداره کشاورزی و صبح و بعدازظهر در دو اکیپ مخصوص حتی در روزهای تعطیل نیز انجام می شود .

یزدانی ادامه داد: اما جریمه کردن راه حل نیست وقتی کل مازندران با صف های طولانی نان مواجه می شویم این  خود نشانگر این است که ضعف مدیریت در شهرستان نیست بلکه این مشکل باید در سطح کلان حل شود .

وی تصریح کرد: ۳۰ درصد سهمیه نان غذای مرغ و… میشود؛ چرا که نهاده های دامی افزایش قیمت زیادی داشته است، نانوا رغبتی برای پخت ندارد، ولی اگر پخت کند کیفیت برایش معنایی ندارد چون رقابت نیست.

مسئول نماینده غله و خدمات بازرگانی شهرستان آمل به  بیش از ۵۰۰ نانوایی در آمل خبر داد و اظهار کرد:اولین نانوایی با همکاری بانک سپه هوشمند سازی شد و تا کمتر از یکماه دیگر تمام نانوایی ها هوشمند سازی می شود.

وی در خصوص جزئیات هوشمندسازی نانوایی ها، خاطرنشان کرد: به این صورت است که مانند دستگاه کارتخوان اما هوشمند و اندروید است و انواع نان تعریف شده با قیمت مورد نظر شرمنده نان را انتخاب میکند بعد از کشیدن کارت عابر خود نان را انتخاب میکند و در آخر می تواند نظرسنجی کرد.

یزدانی از مزایایی طرح هوشمند سازی نانوایی ها، بیان کرد: این طرح باعث ایجاد عدالت و تعادل می شود، نانوایی هایی که نیاز دارند ارد مازاد می گیرنننند، انهایی که خیلی دریافت می کردند اندازه نیاز دریافت خواهند کرد، همچنین باعث افزایش کیفیت نان میشود خواهد شد باعث افزایش کیفیت نان شود

وی از هوشمند سازی نانوایی ها تا یکماه دیگر خبر داد و اظهار کرد: تمام  شعب بانک سپه در حال فعالیت هستند و کمتر از یکماه تمام نانوایی ها مجهز به دستگاه هوشمند سازی خواهد شد.