غرق شدن کودک تهرانی در رودخانه هراز
غرق شدن کودک تهرانی در رودخانه هراز

جمشید نیکزاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت :در ساعت ۱۳ و ۱۵ در نزدیکی روستای پنجاب کودک ۱۰ ساله تهرانی در رودخانه هراز سقوط کرد که با وجود اینکه پدر دخختر او را گرفت اما از دستش رها و غرق شد. وی ادامه داد : بلافاصله بعد از […]

جمشید نیکزاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل در گفتگو با خبرنگار بلاغ گفت :در ساعت ۱۳ و ۱۵ در نزدیکی روستای پنجاب کودک ۱۰ ساله تهرانی در رودخانه هراز سقوط کرد که با وجود اینکه پدر دخختر او را گرفت اما از دستش رها و غرق شد.
وی ادامه داد : بلافاصله بعد از تماس دو تیم از امداد و نجات کهرود و دو تیم امداد و نجات آمل و یک تیم از آتش نشانی در حال جستجو هستند و از پنجاب تا معدن بازسازی شد اما متاسفانه اثری از دختر نیست، عملیات جستجو کماکان ادامه دارد.
رئیس هلال احمر آمل تاکید کرد: مسافرینی که جاده هراز را برای تردد انتخاب می‌کنند و در استراحت بین راهی از حاشیه رودخانه هراز استفاده می کنند، این رودخانه برخلاف تصور افراد که در سطح جریان اب را می بینند در زیراب بسیار خروشان است.
وی از بیشترین اتفاقاتی که در سالهای گذشته باعث غرق شدن افراد شد، یادآوری کرد و افزود: عمدتاً در حاشیه رودخانه برای شستشوی پای خود نزدیک رودخانه می شوند و لیز میخورند و یا توپ داخل آب افتاده یا برای گرفتن عکس سلفی و مواردی از این دست که در گذشته اتفاق افتاد به دلیل نزدیک شدن با رودخانه، لیز میخورند و باعث سقوط آن ها می شود.
نیکزاد تصریح کرد: حتماً فاصله خود را با رودخانه در نظر بگیرند و خصوصا مراقب کودکان برای نزدیک شدن به رودخانه باشند و در صورت هرگونه مشکل با ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند .
وی در پایان خاطرنشان کرد: از رانندگان می خواهیم یک ساعت و نیم بعد از رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند و در طول مسیر از مصرف دخانیات صحبت کردن با گوشی همراه خودداری کنند.