تلاش راهداران برای بازگشایی کامل محور هراز از سیل ادامه دارد/ امداد رسانی به مسافران مانده در جاده
تلاش راهداران برای بازگشایی کامل محور هراز از سیل ادامه دارد/ امداد رسانی به مسافران مانده در جاده
رئیس پلیس راه مازندران گفت‌: جاری شدن سیلاب همراه با گل و لای در چند نقطه محور هراز را مسدود کرد.

یدالله جهان‌تاب رئیس پلیس راه مازندران اظهار کرد: جاری شدن سیلاب همراه با گل و لای در چند نقطه محور هراز را مسدود کرد.

وی با اشاره به انسداد محور هراز تا اطلاع ثانوی، افزود: ماموران اداره راهداری مشغول بازگشایی مسیر هستند.

رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه محور کندوان بارانی و لغزنده است، اضافه کرد: همچنین ارتفاعات گدوک سوادکوه و کیاسر نیز مه‌آلود بوده و با کاهش دید همراه است.

جهان‌تاب با هشدار نسبت به احتمال ریزش و رانش در کوهستان‌های شمال، خاطرنشان کرد: موضوع مهم توجه به توصیه‌ها و هشدارها و پرهیز از ترددهای غیرضروری در محورهای کوهستانی مازندران است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران نیز با اشاره به انسداد محور هراز براثر بروز سیلاب در محدوده بایجان تا وانا اظهار داشت: تلاش برای بازگشایی این محور ادامه دارد.

حسن جهانیان از سیل بردگی و ریزش کوه با حجم بسیار بالایی از سنگ ریزه در محور هرازحد فاصل بایجان تا وانا (مسیر رفت و برگشت) خبر داد و افزود: راهداران این استان با به کار گیری تمام توان خود در حال بازگشایی و پاکسازی محور هستند.

وی افزود: در پی وقوع سیل و بارش اخیر محور هراز دچار تخریب (جسم راه و ابنیه فنی) شد که بلافاصله پس از این اتفاق اکیپهای راهداری با بکارگیری انواع ماشین راهداری در محل حادثه اعزام و در حال حاضر مشغول به ترمیم و مرمت و بازگشایی مجدد محور مذکور هستند.

وی ادامه داد: نفوذ آب‌های سطحی در لایه‌های سنگی و خاک موجب سرخوردگی، جابجایی سنگ‌ها و سقوط سنگ‌ها از کوه شده که خوشبختانه آسیب به کاربران جاده‌ای وارد نشد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران خاطرنشان کرد: جاده هراز مهم‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر ورودی مازندران از پایتخت کشور است که از شهر رودهن در جنوبی ترین نقطه جاده آغاز و به شهر آمل در شمالی ترین نقطه خود ختم می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه شرایط توپوگرافی و جغرافیایی استان ما در طول سال شاهد حوادث متعددی در خصوص ریزش و رانش جاده در محورهای کوهستانی هستیم که این امر کار و فعالیت راهداران را دشوار می‌کند.

روح الله صابری، بخشدار لاریجان در گفتگو با خبرنگار سفیر هراز با اشاره به اینکه وقوع سیلاب در محور هراز نیمه شب گذشته منجر به بسته شدن این جاده شده بود گفت:  به دلیل بارندگیهای اخیر در بالادست، در چند نقطه در محور هراز بوده ایم که باعث بسته شدن این جاده شد.

وی با بیان اینکه با تلاش تمام نیروهای امدادی جاده هراز یک لاین باز شده است عنوان کرد:  هشت دستگاه مختلف مستقر هستند و در حال حاضر یک لاین باز شده است، یک کیلومتر جاده کاملا در برخی مناطق تا  ارتفاع چهارمتر زیر سیل رفته است.

بخشدار لاریجان از ۷ کیلومتر ترافیک در محور هراز خبر داد و اظهار کرد: ۲ لاین تا چهار لاین هم در برخی نقاط  ترافیک وجود دارد و بیش از ۲ هزار دستگاه زیربار ترافیک هستند، آخر هفته بودن هم باعث شده است حجم مسافران هم زیاد باشد و تا محدوده گزنک بار ترافیکی وجود دارد .

وی ادامه داد: برای رفاه حال هم وطنانمان مواد غذایی و تغذیه داده شده است تا مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.

بخشدار لاریجان تصریح کرد :خوشبختانه خسارت جانی و مالی نداشتیم فقط یک دستگاه بدون سرنشین زیر سیل مانده است.