مصاحبه دکتر بهروز اسکندرنیا رئیس هیات تیراندازی مازندران با اهالی رسانه دکتر بهروز اسکندرنیا رئیس هیات تیراندازی مازندران در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد: در یک‌سال گذشته بزرگ‌ترین پشتیبان ما رسانه‌های استان بودند. وی افزود: رشته تیراندازی بسیار در استان مستعد است و بالغ بر یک‌صد هزار شکارچی در استان وجود دارد. […]

مصاحبه دکتر بهروز اسکندرنیا رئیس هیات تیراندازی مازندران با اهالی رسانه

دکتر بهروز اسکندرنیا رئیس هیات تیراندازی مازندران در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه اظهار کرد: در یک‌سال گذشته بزرگ‌ترین پشتیبان ما رسانه‌های استان بودند.

وی افزود: رشته تیراندازی بسیار در استان مستعد است و بالغ بر یک‌صد هزار شکارچی در استان وجود دارد.

رئیس هیات تیراندازی مازندران، خاطرنشان کرد: در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی به راحتی می‌توان رشته تیراندازی را جا انداخت و آن را در میان جامعه ترویج داد.

این مسئول، ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با همه فقدان زیرساخت‌های لازم، اما افتخارات متعددی توسط ورزشکاران رشته تیراندازی حاصل شد.

اسکندرنیا اعلام کرد: اگر سایت رشته تراپ در استان راه‌اندازی شود بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای حال حاضر ما ساماندهی است؛ عنوان کرد: ما در بحث زیرساخت‌ها از ۱۰۰ کمتر از ۹ هستیم و جا برای کار در حوزه زیرساخت چه در اهداف ثابت و چه تراپ بسیار است.

رئیس هیات تیراندازی مازندران، گفت: تمام تلاش ما ترویج و توسعه این رشته در میان جامعه و دستگاه‌های اجرایی است.

این مسئول، بیان کرد: ایجاد استانداردها برای پیشگیری از آسیب و توسعه این رشته بسیار حایز اهمیت است.

اسکندرنیا تاکید کرد: ورزشکاران مازندرانی طی یک‌سال گذشته در آوردگاه‌های مختلف آسیایی و جهانی، افتخار آفریدند.

وی افزود: هانیه رستمیان لژیونر مازندرانی است که قراردادی را با یک تیم آلمانی بسته است و نخستین تیرانداز ایرانی است که لژیونر شده است.

رئیس هیات تیراندازی مازندران، اشاره کرد: در لیگ برتر کشور نیز استان مازندران در رشته تپانچه نائب قهرمان بخش خواهران شدیم.

این مسئول، مطرح کرد: محور اصلی ما استعدادیابی است و چهره‌های خوبی را شناسایی کردیم.

اسکندرنیا ادامه داد: هزینه فعالیت در این رشته بسیار بالا است و مضاف بر اینکه حضور در مسابقات برون مرزی نیز هزینه‌های خاص خود را دارد.

وی اذعان کرد: شهر به شهر در حال تغییر است و گام جدیدی را برای تیراندازی مازندران تعریف کرده‌ایم که بدنبال تحقق آن هستیم.

رئیس هیات تیراندازی مازندران، متذکر شد: باید فضا را برای حضور جوانان در کنار بهره‌گیری از تجربه و علم پیشکسوتان، فراهم ساخت.

این مسئول، افزود: باید به سمتی پیش برویم که استان مازندران توانایی و قابلیت میزبانی از مسابقات آسیایی و جهانی را داشته باشد.

اسکندرنیا گفت: نسلی که تیراندازی را در استان، حراست کرد می‌تواند آرام آن را به نسل جدید، انتقال و تحویل دهد.

وی عنوان کرد: باید خروجی تمام این برنامه‌ریزی‌ها، افتخار آفرینی ورزشکاران رشته تیراندازی در آوردگاه‌های برون مرزی باشد.

اسکندرنیا یادآور شد: در تلاش هستیم تا سالن راکد داراب را تحویل بگیریم که دارای فضایی ۱۵۰۰ متری است؛ تا یک سالن ۴۰ خطه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی را راه‌اندازی کنیم که متاسفانه تاکنون از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران پاسخ مثبت و رویکرد حمایتی را ندیده‌ایم.

علی‌مصطفی رجبی دبیر هیات تیراندازی مازندران نیز در جمع اصحاب رسانه مازندران اظهار کرد: ۴ تیرانداز مازندرانی ما در ۲ دوره تیم ملی حضور داشتند.

وی افزود: ما در رشته تراپ توانستیم پس از یک دهه وقفه، حایز کسب مدال شدیم.

دبیر هیات تیراندازی مازندران خاطرنشان کرد: ما در دو هنرستان استان در حال آموزش تیراندازی هستیم.

رجبی ادامه داد: از دو هفته آینده سالن تیراندازی انقلاب ساری واقع شده در مجموعه سید رسول حسینی راه‌اندازی خواهد شد.

رجبی گفت: ۱۵ تا ۲۰ نفر در استان دارای تجهیزات شخصی هستند.

وی بیان کرد: در تمامی مسابقات ورزشکاران و سلاح‌های ورزشی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

دبیر هیات تیراندازی مازندران اذعان کرد: جواز سلاح‌های ورزشی ۳ سال است اما بیمه ورزشی یک‌سال است و متاسفانه سلاح ظرف این ۲ سال، بیمه ندارند و این یکی از چالش‌های جدی است.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یکهزار بیمه ورزشی سلاح هماک صورت گرفت.

دبیر هیات تیراندازی مازندران تشریح کرد: رشته اهداف ثابت شامل تفنگ و تپانچه بادی و اهداف پروازی شامل اسکیت و تراپ، رشته گلوله‌زنی، رشته رپیت فایر، سنتر فایر جزو رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون تیراندازی است.