طرح صیانت از فضای مجازی مطرح نیست/ اجرای طرح های جدید در گشت ارشاد
طرح صیانت از فضای مجازی مطرح نیست/ اجرای طرح های جدید در گشت ارشاد

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در حاشیه جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که با حضور حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اداره ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: لایحه بودجه فرهنگی را دولت به مجلس داده است، ۴۱ هزار میلیارد تومان […]

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در حاشیه جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران که با حضور حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اداره ارشاد اسلامی آمل برگزار شد، در گفتگو با خبرنگاران گفت: لایحه بودجه فرهنگی را دولت به مجلس داده است، ۴۱ هزار میلیارد تومان و ۷ درصد بیشتر از سال گذشته است، اما عنوان کردیم این مبلغ تناسبی با توجه به تورم ندارد و درصدد افزایش ان هستیم و همین اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی کشورنسبت به کشورهای دیگر قابل قیاس نیست، عنوان کرد: نمایندگان مجلس سال گذشته سه هزار پیشنهاد فرهنگی بیان کردند، با رئیس مجلس جلسه ای برگزار کردیم تا اولویت بندی داده شود و امسال ۳۰۰ عنوان فرهنگی مطرح شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه ی کمیسیون های مجلس ۲۳ نفره است و فقط کمیسیون فرهنگی با ۱۷ نفر فعالیت می کند، پیشنهاد داده شده بخاطر اینکه تعداد کمیسیون فرهنگی کمتر است، اجازه داده شود مانند کمیسیونهای دیگر باشد که تصویب شد و همچنین اولویت بندی میکنیم و از دستگاه‌ها، نهادها خواستیم پیشنهادی دارند ارائه دهند .
وی از پروژهای نیمه تمام بخش فرهنگی اشاره کرد و افزود: پروژه ها زیاد است و از سال قبل دولت تصتمیم گرفت تمام پروژه های بالای ۵۰ درصد بودجه آن ها داده شود تا به اتمام برسند.

تهرانی از آخرین وضعیت فیلترنگ تلگرام و اینستاگرام و.. بیان کرد: کمیسیون مشترک نسبت به فضای مجارز داریم که بتوانیم تنظیم مقرارات درست داشته باشیم، از بیرون بخواهند مانند ایستاگرام، توئیتر و.. این درست نیست، حتی در اکنون در کشور آمریکا برای واتساپ و اینستاگرام و توییتر ۲۷۰ قانون برای استفاده وجود دارد و در اروپا قوانین خیلی سخت‌گیرانه عمل شده است.
وی با تاکید اینکه بحث صیانت مطرح نیست، خاطرنشان کرد:باید استقلال و امنیت کشور برهم نخورد و با هر تنشی مجبور نشویم محدودیت برای همه ایجاد کنیم، بحث صیانت نیست و قوانین آن تغییر کرده است و خیلی به روز تر شده است و جز قوانین ۸۵ مجلس است و باید سال اجرای آن را معیین کنند و فضای مجازی در حال رشد است به همین خاطر نیم توان قوانین دائم برای آن گذاشت.
تهرانی با بیان اینکه محدودیت های پلتفرم های خارجی دائمی نخواهد بود، تصریح کرد: محمدودیت نمی کنیم کشورمان قاعده و ضوابط خود را دارد و باید طبق قاعده ما عمل کنند.
وی ادامه داد: همه جای دنیا برای کاربران فضای مجازی شرایط و محدودیت های خاصی در نظر گرفته شده است البته ما به خاطر استقلال و امنیت کشور قطعاً باید قوانین مربوط به فضای مجازی داشته باشیم تا در آینده با اشتباه چند نفر با محدودیت مواجه نشویم و باید نمایندگانی پلتفرم های خارجی به کشور ما معرفی کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به جایگزینی بله و نشان جای ویز اشاره کرد و افزود: زیرساخت‌ها برای پلتفرم های داخلی نسبت به گذشته بهتر شده است ، بعنوان مثال نشان و بله جایگزین مسیریاب ویز شد؛ چراکه توانست رضایت کاربران را به خود جلب کند .
وی در پایان در خصوص کشت ارشاد خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب از قوانین اسلام است و فقط مجلس در خصوص نحوه اجرا و چگونگی آن طرح های جدیدی داده شده و اجرا خواهد شد.