نخستین کلاس مربیگری سطح ۲ فوتسال آسیا مازندران در آمل/۵ تیم آملی در لیگ برتر کشور
نخستین کلاس مربیگری سطح ۲ فوتسال آسیا مازندران در آمل/۵ تیم آملی در لیگ برتر کشور
رئیس هیات فوتبال آمل گفت:در حال رایزنی هستیم تا استادیوم شهید چمران در اختیارهیئت فوتبال آمل قرار گرفته شود تا با ایجاد بستر مناسب به ستون اول فوتبال کشور تبدیل شویم.

به گزارش سفیرهراز؛رسول طریقی، رئیس هیات فوتبال آمل در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینک آموزش یکی از حلقه‌های مفقوده ورزش کشورمان است، گفت: در این راستا به برگزاری کلاسهای آموزشی در دو بخش فوتبال و فوتسال سعی می کنیم در جهت ارتقاء سطح دانش و در واقع سطح فنی مربیان بالا ببریم.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ فوتبال مازندران اولین بار کلاسهای مربیگری سطح ۲ فوتسال اسیا در آمل برگزار می شود، عنوان کرد: برای اولین بار در استان مازندران میزبان کلاس مربیگری سطح ۲ فوتسال آسیا هستیم، اطمینان خاطر دارم که از رهگذر برگزاری کلاسهای آموزشی این چنینی بتوانیم شاهد ارتقاء سطح فنی و دانش مربیان باشیم و همچنین بتوانیم شاهد رویدادهای کیفیت تر و در نهایت رشد و بالندگی و اعتلای فوتبال و فوتسال شهرستان و استان مازندران باشیم.
رئیس هیات فوتبال آمل از حضور بیست مربی در این کلاس ها خبر داد و اظهار کرد: از شهرستان‌های مختلف استان مازندران از تنکابن، ساری، قائمشهر و .. همچنین یک نفر آقای جواد رزاقی از آمل در این دوره شرکت کردند.
وی ادامه داد: همه مربیانی که در این دوره شرکت کردند از مربیان فوتسال شایسته و باسابقه هستند که امیدواریم با حضور در این کلاس ها بتوانند سطح فنی خود را ارتقا دهند.
طریقی در خصوص اساتید این دوره خاطرنشان کرد: ابوالقاسم عارفیان و علی زندی از اساتید برجسته رشته ورزشی فوتسال هستند که از طرف فدارسیون فوتبال معرفی شدند ، بازخوردی که از سطح کیفی و فنی این کلاس از سوی مربیان داشتیم بسیار بالا بود.
وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم نقش بسزایی در افزایش و ارتقای دانش کسانی که می خواهند وارد عرصه مربیگری شوند و یا در این عرصه فعالیت می کنند، داشته باشیم
عضو هیات علمی دانشگاه ظرفیت آمل را در فوتبال بالا خواند و اظهار کرد: در رشته ورزشی فوتبال و همچنین فوتسال ظرفیت‌های بسیار خوب و بالقوه دارد، برای اولین بار در فوتسال تیم لیگ برتر داریم و همچنین بانوان ما توانستند امسال قهرمان لیگ دسته سک شوند و به لیگ برتر صعود کنند .
وی در ادامه افزود: یک تیم در نونهالان لیگ برتر کشور و سه تیم در نوجوانان لیگ برتر کشور داریم در لیگ برتر استان نیز زیر ۱۸ سال یک تیم، جوانان زیر ۲۰ سال یک تیم، لیگ برتر نونهالان استان دو تیم و در فصل جدید لیگ برتر بزرگسالان استان یک تیم خواهیم داشت.
رئیس هیات فوتبال آمل از حضور ۳۵ مدرسه فوتبال دارای مجوز دار در آمل خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال رایزنی هستیم تا استادیوم شهید چمران در اختیارهیئت فوتبال آمل قرار گرفته شود تا با ایجاد بستر مناسب به ستون اول فوتبال کشور تبدیل شویم.
وی در پایان خاطرنشان شد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا کسانی که در عرصه صنعت فعالیت می کنند به ورزش ورود پیدا کنند و از تیم های فوتبال حمایت کنند.
کلاس های مربیگری B آسیا به مدت یک هفته در دانشگاه شمال آمل در حال برگزاری است.