راه‌اندازی ۷۵ مرکز اورژانس اجتماعی جدید در کشور
راه‌اندازی ۷۵ مرکز اورژانس اجتماعی جدید در کشور
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه ها آینده ما راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت است که قرار است ۷۵ مرکز در کشور اضافه شوند.

به گزارش سفیرهراز؛محمد نصیری در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین تمبر اورژانس اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اورژانس های سه گانه که در کشور داریم در کنار  اورژانس پزشکی و پلیس ۱۱۰ اورژانس اجتماعی مربوط به سازمان بهزیستی کشور است .

وی با بیان اینکه وظیفه اورژانس ۱۲۳ صیانت از خانواده است، عنوان کرد: د‌ر راستای صیانت از خانواده مداخلاتی  که از جنس خشونت در خانواده چون همسرازاری، کودک آزاری، خودکشی و… است با همکار دستگاه زیر قضایی مخصوصا  موضوعات خوانندگی چون خودکشی موضوعات مربوط به کودکان و زنان  اتفاق افتاده را   برطرف کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در حال حاضر ما تقریباً در همه شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر در کشور پایگاه اورژانس اجتماعی داریم که بیش از ۵ هزار و ۴۲۹ نفر در این موضوع خدمات می دهند.

وی از چهار مرکز اوژانس اجتماعی در مازندران خبر داد وتصریح کرد: از برنامه ها آینده ما زدن مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت است که قرار است ۷۵ مرکز  در کشور اضافه شوند.

نصیری حوزه اورژانس تکمیل کردن چرخ خدمات خواند و خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال بیش از ۷۰ هزار  مداخله موثر  از بین  ۲۵۰ هزار تماس داشتیم، که باعث اعزام گروه‌های سیار و مداخله مثبت شد.

وی یکی از برنامه های امسال  را  کامل کردن حلقه اوژانس برشمرد و افزود: اورژانس شامل خط تلفن ۱۲۳،  تیم های سیار، پایگاه‌های خدمات اجتماعی که در محلات  وجود دارد، امسال یک الگوی با همکاری سایر دستگاهها مرکز مدیریت حوزه اورژانس ایجاد می‌کنیم که با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و البته وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/