دوازهمین اردوی جهادی بهزیستی در روستای هلی کتی/ غربالگری پیشگیری از معلولیت های اتی است
دوازهمین اردوی جهادی بهزیستی در روستای هلی کتی/ غربالگری پیشگیری از معلولیت های اتی است
رئیس بهزیستی آمل گفت: کسانی که در بحث آسیب ها خصوصا اعتیاد، نیاز به کمپ داشتند یا خانواده های که همسرانشان در کمپ بودند یا متواری شدند، نیاز به حمایت اجتماعی داشتند. پشتیبانی ها انجام می شود.

 


کبری اسفندیاریان، رئیس بهزیستی آمل در حاشیه دوازهمین اردوی جهادی بهزیستی که در روستای بامیتی برگزار شد، گفت: هدف سازمان شناساندن خدمات بهزیستی است، خیلی از ساکنین روستاها از خدمات بهزیستی اگاهی نداشتند، توانستیم خدماتی ارائه دهیم و عکس العمل های خوبی از مردم دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه جامعه باید از خدماتی که اورژانس اجتماعی به جامعه ارائه می دهد، آگاهی داشته باشد، عنوان کرد: کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، تمام مشکلات اجتماعی در تمام ستوه مختلف را به ۱۲۳ اطلاع دهند.
اسفندیاریان به خدمات بهزیستی در اردوی جهادی اشاره کرد و افزود:غربالگری شنوایی، غربالگری بینایی و کادر تخصصی مراکز مشاوره ودر بخش تخصصی مسائل و مشکلاتی که خیلی از خانواده ها درگیر آن هستند، در اختیار خانوادهها می گذارند، بخصوص مشاور خانواده و خدمات گفتار درمانی، کار درمانی،خدمات پزشکی، بینایی سنجی و… انجام می شود.
وی ادامه داد: در مناطق صعب العبور و مناطق کم برخودار، افرادی در کمیسیون حاضر نشدند تایید معلولیت انجام شد تا از خدمات بهزیستی استفاده کنند.
رئیس بهزیستی آمل تصریح کرد: کسانی که در بحث آسیب ها خصوصا اعتیاد، نیاز به کمپ داشتند یا خانواده های که همسرانشان در کمپ بودند یا متواری شدند، نیاز به حمایت اجتماعی داشتند. پشتیبانی ها انجام می شود.
وی با تاکید غربالگری را پیگشیری از معلولیت های آتی دانست و خاطرنشان کرد: خانواده های که فرزند کم شنوا و کم بینا داشتند، ولی در غربالگردی شرکت نکرده بودند، شناسایی شدند، غربالگری شنوایی، بینایی، اضطراب، غربالگری اوتیسم باید در سن طلایی سه تا ۵ سال باشد تا بتوانیم شناسایی درست و درمان بهنگام داشته باشیم.
اسفندیاریان از ۸ هزار و ۲۰۰ معلول شناسایی شده در آمل خبر داد و تصریح کرد: یک هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش قرار هستند.
وی سازمان بهزیستی را پیشانی پیشگیری از اسیب های اجتماعی خواند و اظهار کرد: شبانه روزی در خدمت رسانی شهروندان است، اما زمانی در اسیب اجتماعی می توانیم موفق باشیم که همه نهادها همسو همکاری کنند.
اسفندیاریان هدف از اردوی جهادی را ارائه خدمات بهزیستی خواند و بیان کرد: خدمات را به روستاها ببریم، مخصوصا روستاهای کم برخوردار، حتی روستاهای که وصل شهر هستند، آشنایی زیادی با خدمات بهزیستی ندارند، بسیاری از آسیب ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد می توانند با مشاوره راهکارهایی بگیرند، افراد رها نمی شوند و پیگیر ادامه درمان انها هستیم، به پزشک ارجاع داده می شود و اگر فردی نیاز به جراحی داشت برای کم شدن مخارج درمان کمک های انجام می شود.