نماز جمعه صحنه مطالبه‌گری  است/ائمه جمعه چراغ و راهنما جامعه
نماز جمعه صحنه مطالبه‌گری  است/ائمه جمعه چراغ و راهنما جامعه
مشاور عالي رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور گفت:نهاد نمازجمعه وظیفه سنگین برعهده دارد بنا براین ائمه جمعه در شهرها و مرکز استان در یک تداول هجرت از شهر به شهر دیگر و مناطق مختلف گام برمي‌دارند و ما بايد به سمتی حرکت کنیم که در سطح مراکز استان‌ها حضور ائمه جمعه هميشه منشأ بركات باشد.

به گزارش سفیرهراز؛

حمید مشهدی آقایی مشاور عالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در مراسم شورای اداری و آئین تکریم و معارفه امام جمعه امل گفت: نماز جمعه فریضه الهی است که در جایگاه خاصی قرار دارد، حتی رهبر  انقلاب در بیاناتی خود این فریضه را بر حج هم رجحان دارد.

وی وظیفه اصلی خطیب نماز جمعه را خطبه‌ها و اقامه نماز دانست و اظهار کرد: توصیه به تقوا که به همراه اقامه نماز در نماز جمعه می‌شود و پرداختن به مسائل و مشکلات و بصیرت افزایی سیاسی که البته کسی که دیگران را توصیه به تقوا می‌کند باید خود عامل باشد.

مشاور عالی و راهبردی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه همه تلاش‌ها، زحمات، خودسازی و مجاهدت‌های فردی و جمعی که امام جمعه در طول هفته به مردم دارد در روز جمعه نمودار می‌شود و سنبل آن در روز جمعه است، عنوان کرد: کمیت نمازگزاران و کیفیت برنامه‌های نماز جمعه در روز جمعه به هم آمیخته می‌شود، مردمی که در نماز جمعه حاضر می‌شوند باید پشت امام جمعه‌ای نماز بگذارند که جامع‌المراقبه است.

وی رخداد نماز جمعه را  متجلی از اعمال، رفتار و مراقبت‌های روحی، تزکیه و برخورد با مردم در طول ایام هفته خواند و تصریح کرد: نهاد نمازجمعه وظیفه سنگین برعهده دارد بنا براین ائمه جمعه در شهرها و مرکز استان در یک تداول هجرت از شهر به شهر دیگر و مناطق مختلف گام برمی‌دارند و ما باید به سمتی حرکت کنیم که در سطح مراکز استان‌ها حضور ائمه جمعه همیشه منشأ برکات باشد.

مشهدی آقایی با تاکید اینکه از هر حزب، جناح و گروهی که در شهر زحمت می‌کشند باید قدرانی شود، یادآور شد: امام جمعه نگاه پدرانه و مواجهه پدرانه در جامعه دارد و باید حرف مردم و ندای مردم در نماز جمعه منعکس شود، نماز جمعه صحنه مطالبه‌گری با نگاه علاج‌جویانه است و نباید مشکلی بر مشکلات جامعه افزوده شود، معتقدم باید برآیند نمازجمعه ایجاد امید در بین مردم باشد.

وی آمل را شهر عالم پرور خواند و بیان کرد:  حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه سابق بیش از ۷۵ ماه در آمل منشأ خدمات بوده و از سال ۱۳۸۰ در استان‌های مختلف تریبون نماز جمعه را برعهده داشتند، که جای قدردانی و تشکر دارد، حجت‌الاسلام ابراهیم یعقوبیان امام جمعه جدید آمل از علمای برجسته و استاد حوزه علمیه هستند و اهل بیان گرم، انسانی پیگیر و توانمندی بالا بوده که امید داریم همانند همیشه منشأ اثار و برکات ارزشمند باشند.

مشاور عالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نمازجمعه را از مهمترین و برجسته‌ترین تریبون‌ها در جامعه عنوان کرد و افزود:  امام جمعه باید تلاش‌های زیادی در تعامل با مردم، آگاه‌سازی و تعامل با دستگاه‌ها برای مردم و شهر داشته باشد.

وی به فرمایشات رهبری در خصوص نمازجمعه اشاره کرد و ادامه داد: امام جمعه باید نسبت به کارگزارن و مدیران نظام در همه سطوح دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه داشته باشند و باید مبتنی بر سند و واقعیت‌ها صحبت کند.

رضا حاجی پور، نماینده مردم آمل جایگاه نماز جمعه را بسیار مهم و استراتژیک خواند و اظهار کرد: امل علمای بزرگی دارد هم اکنون اساتید بزرگی در دانشگاه و حوزه های علمیه بدون نام و نشان در حال فعالیت و نقش افرینی هستند.

وی جایگاه امام جمعه را برای دشمنان بسیار خطرناک دانست و بیان کرد:برای اگاه سازی در جامعه  نمایندگان ولی فقیه در هر شهرستان وظیفه داریم در کنار انها در راستای منویات امام و رهبری باشیم.

نماینده مردم آمل ادامه داد: در هر زمان که از ولایت فاصله بگیریم مشکلات چندین برابر می شوند، نقش ائمه جمعه ها در جریان فتنه مانند راهنما و چراغ راه عمل کرد.

 

 

سید عباس حسینی، فرماندار آمل در ادمه گفت: خدمت به مردم برای حفظ نظام جمهوری اسلامی در تعریف نگاه غیرتمدارانه است، نگاهی که رهبرمعظم انقلاب، سردار سلیمانی را مثال زد و باید نگاه غیرتمدارانه در دستگاههای دولتی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نگاه تکلیف مدارانه نگاه دوم و استراتژی ماست، خاطرنشان کرد: مردمی سازی و محوریت مردم که سیاست اصلی دولت است.