راه اندازی ۲ مرکز پارک فناوری تا پایان سال در مازندران/ استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان در ارتقای کشاورزی
راه اندازی ۲ مرکز پارک فناوری تا پایان سال در مازندران/ استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان در ارتقای کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت:دو مرکز پارک فناوری تا پایان سال در استان راه اندازی می‌شود.

حسن عنایتی، در مراسم افتتاح نمایشگاه فن بازار شرکت های دانش محور بخش کشاورزی مازندران که در مرکز بین المللی تحقیقات برنج ایران در آمل برگزار شد، گفت: درهر محوری از ظرفیت های تکنولوژی و دانش بنیان استفاده کردیم، سبب پیشرفت و ارتقای آن شد و به رشد رسیدیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با حضور شرکت های دانش محور و دانش بنیان برگزار شده است، عنوان کرد: در بخش کشاورزی نیز برای ارتقا از ظرفیت دانش بنیان برای ارتقا بهره بری محصولات کشاورزی و کاهش هزینه تولید استفاده می کنیم.

رئیس سازمان کشاورزی مازندران تصریح کرد: کشاورزی نیازمند این است از تکنولوژی نو، تکنولوژی هوشمند و فناوری های که امروزه دردنیا استفاده می شود، بهر ببریم.

وی راه اندازی دو مرکز پارک فناوری تا پایان سال در مازندران خبر داد و اظهار کرد: مرکزی برای پارک فناوری بخش کشاورزی در جویبار راه اندازی کردیم که تا پایان سال دوتا مرکز دیگر در مازندران اضافه خواهد شد تا بتوانیم هر چه بیشتر از ظرفیت دانش‌بنیان استفاده کنیم.

عنایتی ادامه داد: سعی میکنیم از ظرفیت این بخش در جهت ارتقا و توسعه بخش کشاورزی و خدکفایی محصولات کشاورزی استفاده کنیم؛ البته دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از این ظرفیت می کند تا با پیشرفت این شرکت ها به یافته های جدیدی در این بخش برسیم.

وی با اشاره به نخستین نمایشگاه فن بازار بخش کشاورزی در مازندران، اظهار کرد: مورد استقبال بهره بهروران، کشاورزان و صاحبان صنایع و تولید قرار گرفت که هدف آن آشنایی هر چه بیشتر شرکتها با یکدیگر و آشنایی متقابل بهره برداران با شرکت های دانش بنیان، معرفی شرکتهای دانش بنیان کشاورزی، آشنایی اصناف مختلف کشاورزی با شرکتهای دانش بنیان و برگزاری دوره های آموزشی و کلاس های توجیهی است.

مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران نیز در ادامه گفت:  محصولات متفاوتی در این نمایشگاه ارائه شده است، بخشی محصول تحقیق بخش ارندی و شرکت ها دانش بنیان هستن.

سید اسماعیل یزدان پناه با بیان تاثیرگذاری شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی، خاطرنشان کرد: آنچه در حوزه نرم افزار در این نمایشگاه حضور دارند در تعیین گرید وقیمت برنج برای سالن معاملات و بورس کالای کشاورزی  است، تا معاملات راحت تر و شفاف تر انجام شود.

یزدان پناه ادامه داد: در خصوص فراوری ضایعات برنج که ارزش افزوده بالایی دارد،چند محصول ارائه شده از قبیل شامپو سبوس و سرکه از سبوس برنج تهیه شده است که توسط یک شرکت انجام شده که در حال ثبت این شرکت برای دانش بنیان هستیم.