ایجاد شهر مجازی المپیاد/اجرای عدالت آموزشی در کشور
ایجاد شهر مجازی المپیاد/اجرای عدالت آموزشی در کشور
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اموزش و پرورش گفت:باید ظرفیت همه این پژوهش سراها را اماده کرد و برای تقویت المپیاد، شهر مجازی المپیاد ها ایجاد کنیم.

به گزارش سفیرهراز؛

احمد لاشکی، معاون وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از نخبگان شهرستان آمل گفت: ۳۱ سال است در المپیاد بصورت مداوم چندین استان کشور یک مدال هم ندارند و فقط ۳۰ مدرسه در سطح کشور در ۱۰ سال متوالی هر سال مقام دارند که این خود نشان از بی عدالتی اموزشی است که باید به آن توجه شود.
وی با بیان اینکه ۶۶۴ پژوهش سرا در کشور وجود دارد، عنوان کرد: باید ظرفیت همه این پژوهش سراها را اماده کرد و برای تقویت المپیاد، شهر مجازی المپیاد ها ایجاد کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت اموزش و پرورش ادامه داد: نکته دیگر برای تقویت این است که هر کدام از مدارس موفق یک نمونه باشد بعنوان استان سیستان مسئولیتش با فلان مدرسه که خوب کار کرده است باشد.
وی با تاکید اینکه دانش اموزان دیروز و اینده سازان فردا هستند، اظهار کرد: قالب دانش اموزان نخبه به کلان شهرها خواهند رفت و جمعیت بزرگ و متفاوت باید
حواستان باشد هویت و اصل تان اسیب نبیند، دانش اموزی داریم رتبه ۹ کنکور شد و در دانشگاه شریف قبول شدند، اما بعد ۶ سال فارق التحصیل نشد؛ چرا که خود را گم کردند و اگر مراقب نباشیم و اگر دقت نکنیم اسیب می بینیم.
لاشکی تصریح کرد: زمانی فارق التحصیل شدید خدمت به منطقه داشته باشید و قدر شناس معلمان باشید، متاسفانه معلمان همیشه مظلوم واقع می شوند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان اگر بتوانند مجمع نخبگان امل در مراکز استان و تهران ارتباط بگیرد و مطالعات طولی برای نخبگان انجام دهند و آینده شغلی و کاریشان را هم در نظر بگیرند.
معاون وزیر آموزش و پرورش آمل را دارای پتانسیل بالای علمی خواند و اظهار کرد: برای ارتقای استان پیشنهادم در استان ظرفیت ها را شناسایی کند نام امل بلند است و همه ان را می شناسند، بخاطر ظرفیت های این شهرستان است.