افزایش ۴۰ درصدی تردد سال جاری در محور های مازندران/۲۰ میلیون مسافر در تعطیلات خرداد وارد استان شدند
افزایش ۴۰ درصدی تردد سال جاری در محور های مازندران/۲۰ میلیون مسافر در تعطیلات خرداد وارد استان شدند
حتی اگر نیم نگاهی به وضعیت آمار مسافران در تعطیلات داشته باشیم، مازندران را در صدر این آمار می بینیم که با وجود نداشتن صنعت گردشگری پویا و تحرک خاصی اما همچنان حجم زیاد مسافران را در پایان هفته و تعطیلات دارد، بطوری که دو روز تعطیلات را هم غنیمت می دادند تا چمدان را بردارند و به این استان چهارفصل سفر کنند.

به گزارش سفیرهراز؛ حتی اگر نیم نگاهی به وضعیت آمار مسافران در تعطیلات داشته باشیم، مازندران را در صدر این آمار می بینیم که با وجود نداشتن صنعت گردشگری پویا و تحرک خاصی اما همچنان حجم زیاد مسافران را در پایان هفته و تعطیلات دارد، بطوری که دو روز تعطیلات را هم غنیمت می دادند تا چمدان را بردارند و به این استان چهارفصل سفر کنند.

پیش بینی ۲۰ میلیون مسافر به این استان برای تعطیلات خرداد ماه چیزی غیرباور نیست، اما متاسفانه در پس همه این خبرها انتظار ترافیک سنگین تیتر پررنگی است که دست از سر تعطیلات بر نمی دارد که در بیشتر مواقع این مازندرانی ها هستند که با جاده تک طرفه روبه رو می شوند و تعطیلات برایشان جز ترافیک سنگین چیز دیگری به ارمغان نمی آورد.

شاید انتظار گزافه نباشد که با وجود این حجم از مسافران و گردشگر شرایط را هم برای ساکنین و هم برای مسافران مهیا شود تا تعطیلات کابوسی از ترافیک های سنگین برای اهالی این استان نشود.

نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره افزایش ۴۰ درصدی تردد به مازندران در سال جاری گفت: پیش بینی می شود این میزان تردد در ۱۳ و ۱۴ ام خرداد  تا ۲۰ میلیون سفر را نیز تجربه کنیم که در این وضعیت تردد در شهرهای استان مازندران به گونه ای است که باید نظم ترافیکی برنامه ریزی شده حاکم باشد.

وی با بیان اینکه بریدگی ها باعث کندی عبور و مرور می شود، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه چاره اندیشی وشد و برنامه ریزی و طرح داد.

بیگلری ۱۰۰ نفر از فوت شدگان مربوط در سال جاری را مربوط به عابرین پیاده خواند و اظهار کرد: مجموعا ۶۰ درصد از فوتی های حوادث رانندگی را عابرین  تشکیل می شود و از این میزان نیز ۶۰ درصد فوت شدگان بالای ۶۰ سال سن دارند.

وی با تاکید اینکه پل های عابر پیاده در شرایط فعلی کارآیی لازم را ندارند، تصریح کرد: تمامی پل های عابر پیاده باید تبدیل به پل های مکانیزه شود تا عابرین بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران بر تغییر فرهنگ حضور عابران در محورها و خیابان ها تاکید کرد و افزود: به تمامی واحدها بیان کردیم که آموزش فرهنگ پیاده برای عابرین در شهرها شروع شود تا از مسیر فرهنگ سازی بتوان بخش مهمی از حوادث منجر به فوت را کاهش داد.

وی ترافیک را ماحصل مباحث فنی و اصول رفتاری و مشارکت مردم دانست و تصریح کرد: از تمامی رفتارهای انتظامی و اجرایی و فردی، محصولی به نام فرآیند ترافیکی به دست می آید.

بیگلری با بیان اینکه باید از نظم اجتماعی به نظم ترافیکی برسیم، خاطرنشان کرد: ترافیک مجموعه ای پیچیده از تعاملات اجتماعی است،: با رعایت نظم اجتماعی می توان به نظم در حوزه ترافیک نیز دست یافت.

فرماندار آمل با اشاره به اینکه اتفاقات چند وجهی سبب افزایش ترافیک در شهرها شده است، با تاکید بر اینکه باید گره های ترافیکی را حل کرد، عنوان داشت: برخی تخلفات مانند پارک دوبل یا اشغال حریم پیاده رو و سواره رو امروز به یک فرهنگ عام شده که نیاز به فرهنگ سازی دارد.

سید عباس حسینی با بیان اینکه در راستای کاهش خسارت های ناشی از حمل و نقل شهری، آسفالت معابر و نصب علایم راهنمایی در بودجه امسال شهرستان آمل ۵برابر شده است، تصریح کرد: در این زمینه تلاش می کنیم خسارت های ناشی از حمل و نقل را به حداقل برسانیم.

فرماندار امل به آموزش و فرهنگ زیست شهری تاکید کرد و افزود: باید از گره های ترافیکی روزمره رهایی یافت، نهادینه کردن فرهنگ درست رانندگی و زیست در شهرها، آمار خسارت های جانی و جرحی را کاهش می دهد.