گام بلند جمعیت هلال احمر در توانمندسازی آموزش امدادگران /مازندران بیخ گوش حوادث
گام بلند جمعیت هلال احمر در توانمندسازی آموزش امدادگران /مازندران بیخ گوش حوادث
رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت: با توجه اینکه ده کشور پرمخاطره در دنیا هستیم و به لحاظ حادثه خیزی استان مازندران جزو پنج کشور اول است آموزش از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش سفیرهراز؛

غلامعلی فخاری اشرافی مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران در حاشیه توانمندسازی فرآیندهای آموزشی در جمعیت هلال احمر مازندران دردانشگاه شمال آمل برگزار شد، گفت: با توجه به شرایط مازندران در حادثه خیزی و وقوع حوادث در قله دماوند ، علم کوه و همچنین بخاطر شرایط اقلیمی چون دریا و جنگل ضرورت امادگی نیروهای عملیاتی بیش از پیش در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این دوره آموزشی، عنوان کرد: در  راستای توانمندسازی نیروها یک دوره  برای ایجاد یکسان سازی فرایندهای اموزشی به ویژه متدهای که در هلال احمر جمعیت کشور داده می شود ضمن افزایش توانمندی برای آمادگی به  پاسخگویی حوادثی که اتفاق می افتد بعنوان استان معین تهران و همچنین کمک به سایر استان ها آماده کنیم.

فخاری با تاکید بر ضرورت آموزش جمعیت هلال احمر،  تصریح کرد: مازندران بیشترین حوادث کشور را دارد و عملیات زیادی داریم به همین خاطر توانمندی باید زیاد باشد و افزایش دوره اموزشی و توانمند سازی در اولویت اصلی ماست از این رو سیاسیت ها و برنامه های خود را در راستای امادگی  برای حوادث در  نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: مازندران با  ۶ هزار و ۴۰۰ عملیات، آمار زیادی در حوادث داریم و می طلبد همیشه امادگی داشته باشیم و اموزش تخصصی برای نجات گرا همیشه به روز باشیم، که یکی از این ظرفیت دانشگاه هاست که باید استفاده کنیم و با هم افزایی بتوانیم مجموعه ای کارامد برای  کم شدن حوادث داشته باشیم.

جمشید نیکزاد رئیس جمعیت هلال احمر آمل با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی هلال احمر آموزش و پیشگیری است، گفت: با توجه اینکه ده کشور پرمخاطره در دنیا هستیم و به لحاظ حادثه خیزی استان مازندران جزو پنج کشور اول است آموزش از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تنوع اقلیمی در آمل باعث ایجاد حوادث زیادی شده است، عنوان کرد: وجود قله دماوند، رودخانه خروشان هراز، جاده هراز، جنگل و مراتع شاهد حوادث بسیاری در این منطقه هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل با تاکید اینکه آموزش عملیات و کمک های اولیه برای نیروهای هلال احمر و آحاد جامعه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان آمل روی گسل زلزله قرار دارد و زلزله های سختی چندین بار در طول تاریخ این شهرستان رخ داده است، بیانگر این است که زلزله خیز هستیم و همیشه باید آمادگی داشته باشیم.

وی آموزش را برای خانواده ها ضروری خواند و اظهار کرد: هر خانواده یک امدادگر باید داشته باشد، خانواده ها می توانند آموزش های رایگان که هلال احمر برگزار می کند شرکت کنند .

نیکزاد در پایان تصریح کرد: در صورت مشکل و یا مشاوره با شماره ندای امداد ۱۱۲ جمعیت هلال احمر که شبانه روزی پاسخگو است تماس بگیرند ،حتی بدون سیم کارت و آنتن مشاوره دریافت کنند و یا درخواست کمک کنند.

محمد منتظری مدیرکل آموزش های تخصصی و ضمن خدمت معاونت آموزش و پرورش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به برگزاری کارگاه توانمندسازی فرآیندهای آموزشی در جمعیت هلال احمر مازندران که به میزبانی هلال احمر امل در دانشگاه شمال برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری برنامه های آموزشی توانمندسازی و افزایش سطح آموزشی امدادگران است .

وی با بیان اینکه آموزش کلید موثر در مواجهه با حوادث است، عنوان کرد: به منظور امداد و کمک اولیه و آموزش با تربیت نجاتگران در حوادث این دوره دو روزه برگزار شده است.

مدیرکل آموزش های تخصصی و ضمن خدمت معاونت آموزش و پرورش و فناوری جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: آموزش با توجه به  کمی و کیفی آن می تواند نقش پر رنگی در کاهش اسیب های ناشی از حوادث باشد و در مواجهه با بحران خود را نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: آموزش هایی که داده می‌شود می‌تواند در کاهش تلفات انسانی موثر باشد، اگر نجاتگران خوب آموزش را فرا بگیرند قطعاً باعث کاهش مرگ و میر و آسیب های جدی خواهد شد.

منتظری تصریح کرد: چالش هایی که برای آموزش هلال احمر وجود دارد با برگزاری این نشست ها و حضور مدیران استانی و کشوری می تواند رفع شود و راهکارهای خوبی ارائه شود تا به آموزش سرعت ببخشد.

 

 

مسئول حوزه برنامه ریزی آموزش مخاطرات جمعیت هلال احمر کشور در ادامه بیان کرد:: در این برنامه که به عنوان کارگاه آموزشی برای توجیه برنامه های فضا سازی در نظر گرفته شده برنامه آموزش همگانی جمعیت هلال احمر به عنوان آموزش همگانی آموزش مخاطرات و غیره می تواند جان انسان ها را نجات دهد همانطور که در دین ما به آن تاکید زیادی شده که نجات جان یک انسان به ارزش نجات جان کل بشر است.

وی با تاکید بر ضرورت اموزش های امدادی خاطرنشان کرد:برخی از سیاستهای جمعیت هلال احمر و آموزش ها باید برای همگان باشد و برای همه جا و همه وقت این شعار ما است.

رقی تصریح کرد: بر اساس طراحی و برنامه‌ریزیهای انجام شده آموزش کمک اولیه را اجتماع محور و  همه افراد جامعه باید شرکت ‌کنند تا در زمان پاسخگویی در حوادث رفتار مناسبی داشته باشیم.

وی در خصوص برگزاری کارگاه های آموزشی عنوان کرد: پیشگیری از سیل، زلزله،  آتش سوزی و… آماده تر خواهیم بود و بهترین بازدهی و کمترین تبعات را خواهیم داشت.