آتش در مراتع لاریجان مهار شد
آتش در مراتع لاریجان مهار شد
سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: بدلیل این که آتش سوزی امروز در ارتفاعات رینه آمل در مراتع بوده، با تلاش های حرفه ای و سریع نیروهای عملیاتی و اعمال روش آتش بُری، حریق در اسرع وقت اطفاء و پرواز امداد هوایی لغو شد

به گزارش بلاغ؛

حسینعلی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: براساس گزارش یگان حفاظت منابع طبیعی استان، امروز دوشنبه ۲۷ تیرماه یک فقره آتش سوزی در قریب ۸ هکتار از مراتع رینه در ارتفاع بالای ۲۵۰۰ متری رخ داد.

وی افزود: این حادثه که در اثر افزایش دما به حدود ۳۰ درجه سانتیگراد و سهل انگاری و کوتاهی برخی از مسافرین بوقوع پیوست و به مراتع رینه آمل گسترش یافت با تلاش های یگان های امدادی، آتش نشانی، بسیج، منابع طبیعی و محیط زیست اطفاء شد.

محمدی، یادآور شد: از آنجا که وقوع آتش سوزی در ارتفاع بالای ۲۵۰۰ متری بود، در اولین فرصت حسب اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان، هماهنگی لازم را برای اطفاء هوایی بعمل آوردیم.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: همچنین با توجه به این که زون آتش سوزی در رینه نزدیک به تهران بود علیرغم این که ما هلی کوپتر اطفاء را در سایت فرح آباد داشتیم و به آن اعلام آماده باش کردیم، هماهنگی لازم با مرکز EOC تهران بعمل آمد و پلن تهران فعال شد و آماده هلی برد بود، اما بدلیل تلاش های نیروهای امدادی و عملیاتی فعال در صحنه اطفاء حریق با توفیق صورت گرفت و به امداد هوایی اعلام لغو پرواز شد.

محمدی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی افزایش یک درجه ای دما در بازه زمانی ۲۰ تیر تا اواسط شهریور و کاهش ۱۵ درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل از همه عزیزان تقاضا داریم از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی و مراتع استان خودداری کنند.