مراسم بدرقعه موکب در آمل
مراسم بدرقعه موکب در آمل

به همت سازمان آتش نشانی آمل مراسم بدرقه و تجهیز امکانات مواکب شهرستان امل در حوزه ایمنی در دفتر ریاست سازمان برگزار شد.. در این مراسم روح الله اسماعیلی با آرزوی سلامتی و ایمنی برای تمام زائرین سرور و سالار شهیدان در اربعین حسینی اظهار داشت: جامعه آتش نشانی ایران خصوصا شهرستان آمل در راستای […]

به همت سازمان آتش نشانی آمل مراسم بدرقه و تجهیز امکانات مواکب شهرستان امل در حوزه ایمنی در دفتر ریاست سازمان برگزار شد..
در این مراسم روح الله اسماعیلی با آرزوی سلامتی و ایمنی برای تمام زائرین سرور و سالار شهیدان در اربعین حسینی اظهار داشت: جامعه آتش نشانی ایران خصوصا شهرستان آمل در راستای وظایف و ایمن سازی مواکب این شهرستان در کربلای معلی و نجف اشرف با هماهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهرستان امکانات اولیه برای جلوگیری از حریق مواکب مستقر در عراق را امانی در اختیار قرار داده تا در مواقع ضروری از حوادث جلوگیری شود.
اسماعیلی ادامه داد: جهت شناخت و استفاده از این امکانات که نیازمند آموزش های اولیه و ابتدایی بوده با حضور مدیران و چند تن از اعضای ۳ موکب آمل مستقر در کشور عراق در سازمان حاضر شدند و توسط کارشناسان آموزش کارگاه آموزشی برگزار شد.
ریاست سازمان آتش نشانی در خصوص اعزام آتش نشانان آملی در اربعین امسال و کمک به مواکب شهرستان خاطرنشان ساخت: سازمان آتش نشانی طی هماهنگی با شهردار محترم ۴ نماینده از آتش نشانی آمل برای ایمن سازی موکب های مسیر زائرین برای اعزام در نظر گرفته شد که با تایید مواکب این شهرستان آماده خدمتگزاری به زائران و خادمان در مواکب در حوزه ایمنی خواهند بود.
روح الله اسماعیلی در پایان از آموزش های ارائه شده در این کارگاه برای ایمن سازی مواکب خبر داد و تصریح کرد: نصب داربست، اهدای کپسول های اتش نشانی به موکب ها، ایمن سازی چادر، خروجی استاندراد برای موکب، انشعبات برق ایمن که توسط فرد متخصص استفاده شود، ایمن سازی محیط و فاصله مناسب اتصالات برق از مواد ، استفاده از سیم سیار ایمن برای آبسردکن های مسیر ، استفاده از سوخت های مناسب برای آشپزخانه موکب، نگهداری نکردن مایعات قابل اشتعال در موکب و استفاده از کپسول های خاموش کننده مورد تاکید قرار گرفت و آیین نامه ی ایمنی به مسئولین موکب اهدا شد.