حل معزل زباله با تکنولوژی نوین/گره های کور ترافیکی آمل باز می شود
حل معزل زباله با تکنولوژی نوین/گره های کور ترافیکی آمل باز می شود

به گزارش سفیرهراز؛سید عبای حسنی فرماندار آمل در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به معزلات و مشکلات شهرستان آمل گفت: طرحی با همراهی سیستم قضایی، نیروی انتظامی و سپاه در سطح شهر پیاده کردند که بازخورد خوبی داشتیم و به لحاظ ارتقای امنیتی موثر بود. وی از اجرای گشت رضویون از هفته آینده خبر […]

به گزارش سفیرهراز؛سید عبای حسنی فرماندار آمل در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به معزلات و مشکلات شهرستان آمل گفت: طرحی با همراهی سیستم قضایی، نیروی انتظامی و سپاه در سطح شهر پیاده کردند که بازخورد خوبی داشتیم و به لحاظ ارتقای امنیتی موثر بود.
وی از اجرای گشت رضویون از هفته آینده خبر داد و اظهار کرد: گشت رضویون هم با قدرت از هفته بعد در راستای حفظ و حراست از اموال و امنیت محلات و مناطق شهرستان امل شروع خواهد شد .
فرماندار آمل با بیان اینکه پسماند یک معزل جدی در شهرستان آمل است، عنوان کرد: با تخصیص بودجه مناسب با شرکت دانش بنیاد انجام شد، جلسات متعددی گذاشتیم که منجر به تفاهم نامه اولیه شد.
وی با تاکید اینکه حل معزل پسماند با زباله سوز نخواهد بود، خاطرنشان کرد: زباله‌سوز نیست؛ بلکه فرایند جدیدی است که هاضم زباله است و یک تکنولوژی پیشرفته تر خواهد بود، به منظور رسیدگی معضل زباله در سال آینده میز پسماند تشکیل می‌شود و از همه کارشناسان و صاحب نظران این حوزه مشورت خواهیم گرفت.
حسینی تصریح کرد: یک فرایند زباله و در محیط بسته راکتورهای ترسیم و زباله سوزانده می‌شود که با راه‌اندازی دو راکتور و موفقیت در اجرای این طرح، سایت آن راه‌اندازی خواهد شد.
وی از حل ترافیک در سه حوزه شهرستان آمل اشاره کرد و افزود: در هسته مرکزی شهرستان، جاده آمل چمستان با ۶۵۰ متر و تعریض دو هفته‌ای آن و رفع گره ترافیکی آن قسمت که سه دهه باعث ایجاد مشکل شده بود، با همراهی مردم شکل گرفت و رضایتمندی قابل قبولی دارند و همچنین پارکینگ های توسط شهرداری تخصیص داده شد.
فرماندار آمل ادامه داد: جاده چلاو و تعریض یک کیلومتری آن منطقه و اجرای عملیات روشنایی تونل دستور کار قرار گرفته است که به گفته کارشناسان باعث تخلیه سریع تر ترافیک چلاو خواهد شد، یک کیلومتر دیگر با وجود ریشه‌ای بودن درختان قطور و دستور تهران در آینده موکول شده است.
وی تصریح کرد: جاده چمستان نیز ۶۵۰ متری که فکری به حال ان نشده بود با مطالعاتی که انجام شد، به یکی از پیمانکارها سپردیم که در بازده ۱۴ روز با همکاری تک تک دستگاهای اجرای حل شد و زیربار ترافیک خواهد رفت و فاز بعدی از میدان ابوالفضل تا بیمارستان امام علی ع تا خرداد انجام خواهد شد و مشکل ترافیکی بصورت کامل در این منطقه برطرف می شود.
حسینی با بیان کاشت ۲۰ هزار اصله درخت در امل خاطرنشان کرد: سهم درختکاری ما ۵ هزار اصله در شهرستان بود که با اتحاد موسسات مردم نهاد و دستگاه‌ها ۲۵ هزار اصله کاشت شد و برای حفظ و بهره‌برداری آن نیز برنامه‌هایی لحاظ می‌شود.
وی از دیگر فعالیت فرمانداری در این دو ماه پایانی سال اظهار کرد: پاکسازی کمربندی ها، بازگشایی اتاق بازرگانی، رفع مشکل آب شرب پس از گذشت سه دهه با حفر دو حلقه چاه بوران و جاده سرهنگ که مشکل اب شهر آمل حل خواهد شد.
فرماندار آمل افزایش قیمت ها را یکی از مشکلات شهروندان خواند و افزود: راه‌اندازی ۱۱ اکیپ سطح بازار به منظور تنظیم بازار انجام شده است تا مردم کمتر دچار چالش قیمت شوند.