تداوم بارش ها تا یکشنبه /احتمال سیلاب در ارتفاعات
تداوم بارش ها تا یکشنبه /احتمال سیلاب در ارتفاعات
مدیرکل هواشناسی مازندران گفت:طی روزهای گذشته شاهد بارش باران در مناطق پایین دست بودیم این بارش ها از شب گذشته به سمت ارتفاعات رفته است که شدت بارش در محور هراز زیاد بوده و باعث بسته شدن جاده هراز شده است.

به گزارش سفیرهراز؛

سید محمدرضا رضویی، مدیرکل هواشناسی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار سفیر هراز گفت: تا روز یکشنبه درگیر بارش باران در مناطق مختلف استان بخصوص در ارتفاعات هستیم.

وی با بیان اینکه بارش باران به سمت ارتفاعات رفته است، عنوان کرد :طی روزهای گذشته شاهد بارش باران در مناطق پایین دست بودیم این بارش ها از شب گذشته به سمت ارتفاعات رفته است که شدت بارش در محور هراز زیاد بوده و باعث بسته شدن جاده هراز شده است.

وی با تاکید اینکه امشب و فردا زوم خطر وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه گزارشی از مصدوم و کشته نداشتیم، امشب و فردا در ارتفاعات، از غرب شروع می شود و تا شرق ادامه پیدا می‌کند.
رضوی ادامه داد: فشار بارندگی در محور هراز است و فردا محور کیاسر، دودانگه بارش ها ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: شنبه میزان بارش کمتر می‌شود، اما از یکشنبه بارش شدید باران و امکان سیلاب مجدد وجود دارد .
مدیرکل هواشناسس مازندران در پاسخ به این سوال که آیا میزان بارش روز یکشنبه مانند شب گذشته خواهد بود، خاطرنشان کرد: خیر، بارش اول باعث اتفاقات سیلاب همراه با گل و خاک خواهد شد، بارش های بعدی گل و لای کمتر و ۶۰ درصد آب خواهد بود، در نتیجه سرعت کمتری وارد می کند.
رضوی با تاکید وضعیت نارنجی آب و هوایی در مازندران بیان کرد: در کنار رودخانه های مانند هراز در پایین دست مشکلی پیش نخواهد آمد، اما در بالادست امکان سیلاب وجود دارد.