افزایش ساعات کارداروخانه ها در پیک ششم/ رشد پنج برابری بیماران سرپایی در آمل
افزایش ساعات کارداروخانه ها در پیک ششم/ رشد پنج برابری بیماران سرپایی در آمل
رئیس بهداشت و درمان آمل گفت:تعداد بیماران سرپایی از ابتدای پیک ششم ۴ برابر شده است.

به گزارش سفیر هراز،

خسرویی، رئیس بهداشت و درمان آمل با اشاره وضعیت کرونا در این شهرستان گفت:  در حال حاضر در شروع پیک ششم هستیمو تا قلعه برسیم زمان داریم و تعداد بیماران سرپایی و بستری ما در حال افزایش هستند.
وی از افزایش ساعت کار داروخانه ها خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماران سرپایی ما زیاد شدند درخواست کردیم به داروخانه ها تا ساعت کار خود را افزایش دهند و داروخانه های روزانه جدا از داروخانه شبانه در روزهای تعطیل هم فعالیت کنند.
رئیس بهداشت و درمان آمل تصریح کرد: داروخانه روزانه درخواست کردیم تا ۱۰ شب فعالیت کنند تا در ساعت اوج نیاز به بیماران خدمات دهند.
وی با بیان اینکه دو داروخانه شبانه روزی در این پیک اضافه شده است، عنوان کرد: داروخانه شبانه روزی در پیک های قبلی فقط ۳ تا بود و در ایت پیک دو داروخانه اضافه کردیم و پنج  داروخانه شبانه روزی  در آمل  فعالیت می‌کند.
خسرویی از  کمبود دارو در آینده ابراز نگرانی کرد و افزود: در حال حاضر مشکل دارو نداریم، اما طبیعی است با توجه به اینکه بیماران ما در حال افزایش هستند یک سری از داروها مانند، سرم بیشتر استفاده می‌کنند اینها ممکن است در روزهای آینده دچار چالش شویم، اما در حال حاضر مشکلی نداریم.

وی از افزایش درصد ابتلا کودکان در این پیک اشاره کرد و ادامه داد: ثبت بستری بیماران در این پیک در کودکان نسبت به پیک های بیشتر شده است، اما این تصور درست نیست  که پیک ششم مربوط به سن خاصی باشد، همچنان بیشترین سنین آسیب پذیری ما سنین بالا هستند.
خسرویی تصریح کرد: تعداد بستری هایمان از شروع پیک  ۴ برابر شده و بیماران سرپایی  ۵ برابر شده است  و قطعا با این روند تعداد افزیشی خواهیم داشت.
وی در صورت بروز بیمارایی از شهروندان درخواست کرد: علائم شدید بیماری مانند تنگی نفس، تب شدید، استفراغ نداشتند نیاز به مراجعه به بیمارستان نیست، درمانهای سرپایی میتواند در خانه درمان کنند و از پزشک خانواده مشورت بگیرد مهمترین نکته قرنطینه است که باعث نشود افراد دیگری مبتلا شوند و این چرخه ویروس شدت بیشتری پیدا کند. خسرویی ادامه داد:  ۴ بیمارستان دولتی و یک بیمارستان خصوصی در شهرستان بستری بیمارستان کووید را انجام میدهد، به نسبت جمعیت بیماران روستا و شهر به همین نسبت بیماران کرونایی هستند و اولویت درگیری در روستایی و یا شهری ندارد.

  • نویسنده : غلامرضا سیف
  • منبع خبر : خبرگذاری فارس