اجرای پروژه پنج‌ساله ژن‌درمانی برای درمان بیماران تالاسمی/اتوبوس خون‌گیری تا چند ماه آینده راه‌اندازی می‌شود
اجرای پروژه پنج‌ساله ژن‌درمانی برای درمان بیماران تالاسمی/اتوبوس خون‌گیری تا چند ماه آینده راه‌اندازی می‌شود
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران از راه اندازی پروژه پنج ساله ژن درمانی تالاسمی خبر داد و گفت: اگر این پروژه انجام شود بسیاری از نیازمندی‌های بیماران خاص رفع می‌شود.

مصطفی جمالی در دیدار با مجمع خیرین آمل و مسئولان انتقال خون استان با اشاره به راه اندازی اتوبوس خونگیری اظهار کرد: اتوبوس خونگیری با کمک خیرین در ظرف چند ماه آینده راه اندازی خواهد شد که در کشور نخستین بار خواهد بود، هر چند بودند اتوبوس های که با هدف  خونگیری در روستاها  ایجاد شدند، اما بصورت مستمر نبوده و این بعنوان الگویی برای کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتقال خون آمل یکی از بهترین انتقال خون در کشور است، عنوان کرد: ساخت این سازمان بسیار هوشمندانه احداث شده است و نگاه خیرین منطقه‌ای نبوده بلکه ملی است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران میزان خون‌دهی در کشور را در شرایط خوبی خواند و اظهار کرد: ۱۳ درصد نسب به سال گذشته افزایش داشتیم و وضعیت خیلی خوبی داریم ولی نباید مغرور شویم، چرا که کرونا در حال افزایش است.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته ۲ میلیون نفر خون اهدا کردند و  امیدوارم در سالهای اینده به ۲ میلیون و ۵۰۰ نفر برسد.

جمالی از راه اندازی پروژه پنج ساله ژن درمانی تالاسمی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر قیمت آن ثابت شده یک میلیون و ۸۰۰ یورو است و تعریف شده در سازمان و نیاز به نگاه خیرین است و با ساخت ۵ ساله برآورد اولیه سالی ۸ میلیارد تومان هزینه دارد و اگر این پروژه انجام شود بسیاری از نیاز بیماری خاص رفع می‌شود.

مدیرکل انتقال خون مازندران نیز، اظهار کرد: مازندران دارای ۱۱ پایگاه انتقال خون است که پایگاه انتقال خون آمل از فعال‌ترین و مهمترین مراکز استان است.

عبدالله محمدی‎فیروزجایی با اشاره به اینکه خدمات‌دهی انتقال خون مازندران به ۱۴ هزار بیمار خاص انجام می‌شود، افزود: سه تیم سیار نیز به همراه پایگاه‌های انتقال خون به ۴۸ بیمارستان در سراسر مازندران در زمینه اهدای خون خدمات می‌دهند.

مدیرکل انتقال خون مازندران تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار بیمار خاص هموفیلی، دیالیزم و سرطانی بیشترین مصرف خون را دارند همچنین به دیگر بیماران جراحی، پیوند اعضا و تصادفی نیز از طریق انتقال خون، خدمات ارائه می‌شود.

محمدی با اشاره به انجام خدمات در زمان بحران و حوادث رانندگی، گفت: ۶ مرکز فرآورده‌های خونی در مازندران خدمات مختلف ارائه می‌دهند همچنین آمل از شهرهای پیشرو است که شاخص خونگیری در آن بالاست.

انتهای پیام/