اجرای طرح کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی کشور/عدالت آموزشی با همایش‌ها درست نمی‌شود
اجرای طرح کتابخانه‌های کلاسی در مدارس ابتدایی کشور/عدالت آموزشی با همایش‌ها درست نمی‌شود
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون طرح راه‌اندازی کتابخانه‌های کلاسی از پایه اول تا ششم دستور کار داریم.

به گزارش سفیرهراز؛معصومه نجفی پازکی در همایش دستاوردهای نهضت نصیب برابر آموزشی و تربیتی با اشاره به اینکه هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر از بدنه آموزش و پرورش و فرهنگی بودند بنابراین باید تجدید عهد با آرمان‌های بلند آن دو شهید بزرگوار داشت.

وی با بیان اینکه عدالت عنصر حیاتی برای هر جامعه ای است، عنوان کرد: آموزش ابتدایی برنامه شش شاخص در ۶۴ شهرستان را هدف قرار داده تا این حرکت عدالت‌محوری شروع شود، مشکل ما در عدالت اموزشی با برگزاری این همایش ها حل نمی شود، اگر آمل خواهرخوانده سیستان شد، عدالت را تعریف کنیم.

نجفی پازوکی ادامه داد: چقدر از ظرفیت مساجد استفاده می کنیم، مسجد مردمی است و پذیرش هم بیشتر می شود، نباید ترک تحصیل  دغدعه اموزش پرورش، بلکه باید مسئله همه باشد، از امام جماعت و هیات امنا تا تمام مردم، اگر ترک تحصیل به  ساختار اداری برود سخت تر می شود و امکان نگرش منفی وجود دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به اجرای این شاخص ها جهت موارد آموزش ابتدایی، اقبل از شروع طرح ابتدا نیاز است تا آماری در دست باشد تا به طور مشخص به آن شاخص وصل شود و تاثیرگذاری آن دیده شود.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش با تاکید اینکه اطلاعات توصیفی باید در عمل قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با شناسایی متناسب به ظرفیت، برنامه‌ریزی و هدف را قرار می‌دهیم البته با بررسی شاخص‌ها شناسایی صورت می‌گیرد اگرچه امکانات بسیار محدود است.

وی اقدامات سطحی را دور از اجرای عدالت توصیف کرد و افزود: اکنون نگاه رتبه‌بندی به معلم موضوعی است که در سطح بالای کلید واژه‌هایی چون استادیار  استاد و دکتر قرار می‌گیرد گه این خیلی در سطح آموزشی حائز اهمیت است.

نجفی پازوکی با اشاره به اینکه تمام مدارس آموزشی برنامه برای ارائه خدمات داشته باشند، مطرح کرد: اکنون طرح راه‌اندازی کتابخانه‌های کلاسی از پایه اول تا ششم دستور کار داریم که در این کتابخانه پادکست‌های صوتی، چندرسانه‌ای، کلیپ های قصه‌گویی و بازی نیاز است تا باشد چرا که باید از آن دانش سنتی خارج شد.

وی استان مازندران را به لحاظ بار علمی در ردیف شاخص کشور قرار داد و گفت: آمل جز بهترین هاست، مازندران در شاخص های اموزشی فهمیم هستند، تحصیل در این استان اهمیت دارد و اتفاق فرهنگی جاری و ساری است.

انتهای پیام/