برگزاری هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی در کشور
برگزاری هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی در کشور
دبیر اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی:هنر زبان گویای بشریت برای پیوند فرهنگ‌ها و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است

امید خزر دبیر اجرایی هفتمین اشکواره فرهنگی هنری حسینی در گفتگو با مسئول روابط عمومی اشکواره و خبرنگار سفیر هراز با بیان اینکه هفتمین اشکواره حسینی در اردیبهشت ماه کار خود را در سطح ملی آغاز کرد گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حماسه بزرگ قدس، امسال برای اولین‌بار این اشکواره با محوریت شهدای راه مقاومت و خدمت خواهد بود چرا که قیام شهدا ادامه دهنده راه امام حسین(ع) و یارانش در صحرای کربلا است و هنر زبان گویای بشریت برای پیوند فرهنگ‌ها و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی افزود: هفتمین دوره این اشکواره در شش بخش رسانه، تئاتر خیابانی، عکس، شعر، و داستان کوتاه و بخش کودک و نوجوان برگزارمی شود که بخش نوجوان آن در چهار بخش سرود گروهی، قصه‌گویی و نقالی، شعرخوانی و خاطره‌گویی و روایت‌گری خواهد بود.

دبیر اجرایی اشکواره با اشاره به اینکه داوری به صورت تخصصی با حضور داوران مطرح کشور انجام می‌شود ادامه داد: این اشکواره به دلیل داوری تخصصی‌تر فعالیت هایش را در سه شهرستان برگزار می‌کند.داوری بخش‌های کودک و نوجوان ، داستان کوتاه ، عکس و رسانه در شهرستان آمل ،داوری بخش نمایش در شهرستان نور و داوری بخش شعر در شهرستان بابل برگزار می‌شود.

خزر در ادامه از حمایت همه‌جانبه امام جمعه شهرستان بابل از این اشکواره و دبیرخانه بخش شعر آن در بابل خبر داد و افزود: در راستای داوری بخش شعر در طی دیداری که با امام جمعه شهرستان بابل داشته ایم تمام قد از این اشکواره حمایت کرد و مقرر شد بخش شعر به طور جدی و حرفه‌ای که در فرهنگ و ارشاد شهرستان بابل به سرپرستی و دبیری آقای میثم رنجبر که رئیس انجمن شعر مازندران می‌باشد برگزار می‌شود.

 

لازم به ذکر است که اشکواره حسینی همه ساله از ۱۳۹۷ تاکنون در در سطح ملی و بین المللی در حال برگزاری است و همه ساله هنرمندان زیادی در این رقابت شرکت میکنند.