۳۰۰ هزار خانوار متقاضی فرزندخواندگی/۶۴۰ خانه کودکان و نوجوانان در کشور فعال است
۳۰۰ هزار خانوار متقاضی فرزندخواندگی/۶۴۰ خانه کودکان و نوجوانان در کشور فعال است
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تقاضای ۳۰ هزار خانواده ایرانی برای فرزندخواندگی خبر داد و گفت: ۹ هزار فرزند در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.

به گزارش سفیرهراز؛محمد نصیری در مراسم افتتاح مرکز شبانه روزی نگهداری کودکان و نوجوانان بهشت آمل اظهار کرد: کمک به افراد جامعه گره های بزرگ را از زندگی افراد باز می کند و خداوند این توفیق را به خیرین و کارکنان بهزیستی داده تا در راه کمک به جامعه هدف گام بردارند.

وی با بیان اینکه  ۹ هزار  فرزند در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند، عنوان کرد: این کودکان و نوجوانان در ۶۴۰ مرکز دولتی و خصوصی  نگهداری می شوند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: فرزندخواندگی، امین موقت، خانواده جایگزین در اولویت نخست ما هستند.

وی ادامه داد: در مازندران بخاطر اینکه هماهنگی با دستگاهها بسیار است، تعداد بالای متقاضی مازندران وجود دارد و ماندگاری فرزندان کم است، با توجه به ظرفیتی که در مازندران شکل گرفته نگاه توسعه در مراکز شبه خانواده وجود ندارد.

نصیری تصریح کرد: ان چیزی که سازمان بهزیستی مجوز گرفتند براساس مجوز ۱۳ گانه ایجاد خانوده های کوچکتر برای نگهدار تا از شبه خانه به خانه برسیم و الگوی خانه واقعی ایجاد کنیم.

وی از تقاضای ۳۰هزار نفر برای فرزندخواندگی خبر داد و افزود: کمک به افرادی که جز خداوند فرد دیگری را ندارند کار بزرگی است که این کار را خیرین  انجام دادند.

نصیری در خصوص فرزندانی که به بهزیستی فرستاده می شوند، خاطرنشان کرد: فرزند یا مجهول هویت است یا به دلیل عدم صلاحیت خانواده و یا بد سرپرست است، فرزندی که با شرایط اول وارد بهزیستی می شودند تعداد کمی هستند.

فریبا بریمانی، مدیرکل بهزیستی مازندران نیز با بیان اینکه خیرین بازوان توانمند خدمت‌رسانی به جامعه هدف بهزیستی هستند، گفت: خیرین در ادوار مختلف همواره پشتیبان بهزیستی بودند و امید است با تداوم همکاری آنان قدم های خوبی برای کمک به جامعه هدف برداشته شود.

وی سازمان بهزیستی را تنها سازمان حمایتی تخصصی دولتی در کشور دانست و افزود: سازمان بهزیستی وظایف متعدد و متنوعی را برعهده دارد که یکی از اقدامات سازمان نگهداری فرزندان بهزیستی براساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان می باشد که در این حوزه اقدامات خوبی صورت گرفته است.

بریمانی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری ۹۷۰ کودک از بهزیستی مازندران خدمات دریافت کردند، ادامه داد: در استان مازندران ۲۱ مرکز خصوصی و یک مرکز دولتی در حوزه نگهداری از کودکان و نوجوانان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/