نگاه شهرداران به سمت درآمد پایدار باشند/لزوم توجه به ظرفیت‌های روستایی
نگاه شهرداران به سمت درآمد پایدار باشند/لزوم توجه به ظرفیت‌های روستایی
معاون عمرانی استانداری مازندران گفت:با توجه به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، اگر شهرداران و دهیاران با تدبیر و با برنامه بتوانند کسب و کارهای خوبی را متناسب با قابلیت ها و پتانسیل ها و استعدادهایی که درون شهر و روستا وجود دارد ایجاد کند و با درآمد پایدار، حاصل ان خیلی بهتر می تواند در مدیریت و برنامه ریزی اشتعال زایی گام بردارند.

به گزارش سفیرهراز؛علیخانی، معاون عمرانی استانداری مازندران در حاشیه افتتاح پارک روستای کاسمده در گفتگو با خبرنگاران گفت: شهرداران و دهیاران بازوان اجرایی و عملیاتی ما و فرماندهان عملیاتی ما در عرصه خدمات شهری و روستایی و همینطور توسعه و عمران هم شهر و روستا هستند.
وی با بیان اینکه تصویر مطلوب ما از شهرها و هم از روستاها نظام سکونتگاهی مطلوب توأم با کسب و کار پایدار است، خاطرنشان کرد: زیرساخت ها بایستی روی بستر ایمنی، امنیت، سلامت، آسایش و آرامش و رفاه و سلامت برقرار باشد.
معاون عمرانی استانداری مازندران تصریح کرد: شهر و روستا به عنوان یک موجود زنده تلقی می شود که هر موجود زنده یک قالب و یک روح دارد، تفسیر ما از کالبد همان زیرساخت‌های عمرانی و زیربنایی و توسعه شهری و روستایی شامل معابر، زیرساخت‌های آب و فاضلاب، خدمات  از فضای سبز و امکانات حمل و نقلی و در واقع مواقع زیرساخت هایی است که در عرصه عمرانی مورد استفاده شهروندان قرار بگیرد .

وی شناسایی مشکلات منطقه و برنامه ریزی برای  رفع مسائل و مشکلات وضع موجود در توسعه شهری از وظایف شهرداران خواند و افزود: متناسب با رشد جمعیت و در واقع سیاست‌های کلان دولت اقدامات لازم را به عمل آورند.
علیخانی با تاکید اینکه شهرداران و دهیاران  نگاهشان باید به سمت درآمد پایدار باشد، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی، اگر شهرداران و دهیاران با تدبیر و با برنامه بتوانند کسب و کارهای خوبی را متناسب با قابلیت ها و پتانسیل ها و استعدادهایی که درون شهر و روستا وجود دارد ایجاد کند و با درآمد پایدار، حاصل ان خیلی بهتر می تواند در مدیریت و برنامه ریزی اشتعال زایی گام بردارند.
وی تصریح کرد: اجرا و پیاده‌سازی  در عرصه کشاورزی، دامداری، زنبورداری و در حوزه سواحل بالاخره اقداماتی انجام می شود، اما در مجموع نگاه دولت نگاه حمایتی است، که شهرداران و دهیاران  بتواند بیشتر روی پای خودشان بایستند و با بودجه و اعتبارات محدود و معینی که وجود دارد، بتوانند بخشی از مسائل و مشکلات را حل کنند.
معاون عمرانی استانداری در حوزه آسفالت معابر اظهار کرد: در سطح کل استان در حوزه شهری و روستایی فعالیت هایی انجام شده است که در همین شهر امامزاده عبدالله اکنون ۱۳ هزار مترمربع در سطح خیابان ها و کوچه های فرعی  آسفالت شد و ۱۲ هزار متر مربع باقی مانده هم در آینده آسفالت می شود.
وی ادامه داد: همچنین تا پایان نیمه اول امسال در مجموع صد هزار متر مربع  آسفالت می شود.
علیخانی با اشاره به مصوبات سفر ریاست جمهوری به مازندران و جذب اعتبار بیان کرد: این اعتبار در همه عرصه ها اعم از راه و شهرسازی، آب و فاضلاب، برق و سایر حوزه‌های عمرانی بوده که در بخش شهرداری نیز این اعتبار اختصاص یافته است.