ظرفیت بالای روستای “ایرا” آمل در جذب گردشگر/مسئولان مشکلات زیرساختی را حل کنند
ظرفیت بالای روستای “ایرا” آمل در جذب گردشگر/مسئولان مشکلات زیرساختی را حل کنند
معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: قطعا روستاهای که بُعد گردشگری دارند باید زیرساخت های لازم فراهم شود از مهم ترین و کلیدی ترین زیرساخت ها راه، اب ، اسکان و پارکینگ است تا شرایط را برای مسافران و اهالی راحت تر کند.

به گزارش سفیرهراز؛رضا علیخانی در بازدید از روستای ایرا آمل اظهار کرد: این روستا علاوه بر اینکه ازشرایط زیارتی برخوردار است، موقعیت سیاحتی و گردشگری نیز دارد که تقاضای سفر بیشتر می شود و تبعا باید زیرساخت ها ی بیشتری فراهم شود.

وی ادامه داد: روستای ایرا با فضای نورانیت و طبیعتی که دارد، این پتانسیل بالایی است که شورا و دهیاراران باید از آن استفاده کنند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با تاکید زیرساخت های لازم در روستای ایرا خاطرنشان کرد: قطعا روستاهای که بعد گردشگری دارند باید زیرساخت های لازم فراهم شود از مهم ترین و کلیدی ترین زیرساخت ها راه، اب ، اسکان و پارکینگ است تا شرایط را برای مسافران و اهالی راحت تر کند.

وی با بیان اینکه هفت مصوبه برای اسایش زائران و اهالی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: راه موصلاتی جاده هراز به روستا در چند نقطه دارای اشکالات فنی و هندسی است برای رفع و بهبود و مرمت شکستی که در این جاده وجود دارد اقدامات لازم توسط راهداری انجام خواهد شد.

علیخانی تصریح کرد: راهی در بالا دست در نظر گرفته شده تا مسافران از داخل روستا نیایند و راه مستقیمی برای زیارت در نظر گرفته شده است تا در داخل روستا باعث ترافیک نشود.

وی آب را از دیگر مشکلات این منطقه خواند و بیان کرد: مخزن آب ۵۰۰ هزار لیتری و ترمیم شبکه آب رسانی روستایی موضوعی است که در دستور کار ماست تا آبفا آن را انجام دهد.

معاون عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: راه اندازی خیلی فوری دکل مخابراتی است تا مشکل اینترنت و آنتن دهی روستا حل شود.

وی از دیگر مصوبات حل مشکل روستای ایرا اشاره کرد و افزود: زائران نیاز به اقامت داشته باشند شرایط اسکان را فراهم کنیم تا بتوانند شب نیز اقامت داشته باشند.

اویس اکبری، نماینده شورا اسلامی ایرا در بخش لاریجان نیز با اشاره به اینکه تامین آب شرب بعنوان یکی از اصلی ترین نیاز ماست گفت: امسال دو عامل زائرین و مهمانان و کم شدن ورودی چشمه ها به یک پنجم سال گذشته باعث شده که آب جوابگوی نیاز منطقه را ندهد و دچار کمبود شویم.

وی با بیان اینکه باید برای زائران زیرساخت ها را فراهم کرد، خاطرنشان کرد:جاده ورودی روستا مناسب نیست و در آخر هفته ها با حجم زیاد مسافران و زائران شاهد ترافیک زیادی هستیم.

اکبری ادامه داد: یکی از مشکلات طرح هادی روستاست که  انجام نشده و همین موضوع ترافیک را در داخل روستا بیشتر کرده، باید زیرساخت ها را اماده کنیم تا جوابگوی مسافران باشد.

وی به تسریع توسعه بقعه علامه حسن زاده آملی تاکید کرد و افزود: برای راحتی زائران باید شرایط اسکان در مزار علامه را فراهم کنیم.

انتهای پیام/