سومین کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در آمل
سومین کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در آمل

،فرید صمصامی خداداد معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فناوری های نوین شهرستان آمل در خصوص راه‌اندازی دبیرخانه سومین کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در علوم در گفتگو با خبرنگاران گفت: این کنفرانس از دو جنبه  اهمیت دارد،  اینکه در بعد بین المللی خواهد بود و  نکته دوم اینکه این کنفرانس دو دوره موفق بوده […]

،فرید صمصامی خداداد معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فناوری های نوین شهرستان آمل در خصوص راه‌اندازی دبیرخانه سومین کنفرانس بین المللی فناوری های نوین در علوم در گفتگو با خبرنگاران گفت: این کنفرانس از دو جنبه  اهمیت دارد،  اینکه در بعد بین المللی خواهد بود و  نکته دوم اینکه این کنفرانس دو دوره موفق بوده و با حضور دانشمندان برتر ایران و جهان برگزار شده این دوره هم تلاش و سعی خواهیم کرد، با حضور دانشمندان و فرهیختگان و نوابغ حوزه‌های مختلف برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه زمان کنفرانس ۱۲ بهمن ماه تعیین شده است، عنوان کرد: ما از یک ماه قبل  راهکارهای راه اندازی سایت و دبیرخانه آغاز به کار کردیم، امروزه نیز بصورت رسمی اول اکانت در دبیرخانه ایجاد کردیم و دوستان و علاقمندان می‌توانند به ثبت نام و ارائه مستندات علمی و پژوهشی بپردازند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه فناوری های نوین شهرستان آمل از محورهای این جشنواره، عنوان کرد: تمام علوم و فناوری‌های نوین، تمام حوزه‌های علوم پایه، علوم پزشکی و دامپزشکی، علوم کشاورزی ، گیاهان دارویی، علوم کامپیوتر،  و مهندسی برق و هوش مصنوعی و سایبری در بر بگیر از همه دانشمندان، فرهیختگان، دانش آموزان درخواست می‌کنیم که حضور پرشور در این همایش  داشته باشند تا بتوانیم هرچه بهتر این همایش برگزار شود.

وی تصریح کرد: اطلاعات  همایش در وب سایت همایش است، البته علاوه بر دریافت مقاله به صورت شفاهی، چکیده و کامل، کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی هم خواهیم داشت.

صمصامی از مهمان های این همایش اشاره کرد و افزود: یک مهمان ویژه از کشور ایتالیایی ماریو دعوت شدند که در حوزه علوم دامی فعالیت می کنند، از چند کشور دیگر هم مهمان خواهیم داشت و چندین شخصیت علمی و تحقیقاتی از جمله معاونت پژوهشی وزارت خانه دعوت خواهند شد.

وی با تاکید این این کنفرانس می تواند به مسیر تحقیقاتی و علمی دانشجویان کمک کند، خاطرنشان کرد: کارگاههای تخصصی ایجاد کردیم به کمک کنفرانسهای که انجام خواهد شد، افراد زیادی مسیر روشنی برای اینده شغلی و علمی شان خواهد یافت و مسیر تحقیقاتی و شغلی شان را انتخاب خواهند کرد.

صمصامی از استقبال خوب دانشمندان و پژوهشگران در دوره قبلی بیان کرد و یادوار شد: بالای ۳۰۰ مقاله در هزار مقاله ارسال شده به کنفرانس به چاپ رسیده است که عدد بالای است.

وی هدف کلی برای هر همایشی را ترویج و شناسایی و گسترش فناوری های علوم خواند و اذعان کرد: غرفه کارافرینی، علمی وصنعتی داشتیم و امیدوواریم این دوره نیز مانند دورهای گذشته پر بار باشد.

مجتبی رنجبر مدیر پژوهشی دانشگاه فناوری نوین ادامه داد: این دانشگاه از سال ۸۸ تحت عنوان دانشگاه دامپزشکی با ساختمان استیجاری شروع به فعالیت کرد، با توجه به دغدغه مردم در سال ۹۲ دانشگاه فناوری نوین از دانشگاه مازندران تفکیک شد و سه دانشکده فناوری نوین و زیست فناوری و گیاهان دارویی که تنها دانشکده تخصصی در کشور در خصوص گیاهان دارویی کار می کند در حال فعالیت است.

وی از هزار و ۶۰۰ دانشجو در ۴ دانشکده خبر داد و تصریح کرد: ساختمان ۴ هزار و ۷۰۰ متر و دو دانشکده زیست فناوری و دامپزشکی در آن مشغول فعالیت هستند، خوشبختانه سطح اساتید بسیار بالاست و دو استاد جز یک درصد دانشمندان دنیا هستند.

رنجبر با بیان ۱۳  ازامیشگاه در حوزه تحقیقاتی و ازمایشگاهی در این دانشگاه، عنوان کرد: در زمینه زیست فناوری وضعیت اشتغال خیلی خوب است و در زمینه کاری تحصیلات تکمیلی مشغول به کار سعی ما این است به سمت رشته های پر کاربرد برویم.