به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «سفیر هراز»؛ به نقل از «بلاغ»، به منظور نظارت مستقیم بر روند تأمین مرغ گرم و اطمینان از اجرای دقیق تعهدات در راستای تنظیم بازار، «سید حسین مومنی» رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران به همراه تیمی متشکل از مدیران ارشد این سازمان از کشتارگاههای طیور شهرستان آمل بازدید کردند.
این بازدید میدانی که با حضور «علیرضا قرباننژاد» مدیر توسعه بازرگانی، «سید رضا هادیزاده» مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، «مهدی مهدویان» معاون فنی و «مهدی کمالی» مسئول تنظیم بازار انجام شد، با هدف بررسی دقیق وضعیت تولید، کشتار و توزیع مرغ گرم مورد نیاز استان و به ویژه تضمین ارسال سهمیه تعیین شده به میدان مرکزی میدان بهمن صورت گرفت.
تأکید بر تولید و توزیع عادلانه
در این بازدید، مسئولان استان ضمن بررسی دقیق خطوط کشتار و توزیع، با مدیران و کارکنان این واحدهای تولیدی به گفتوگو نشستند و مشکلات و چالشهای پیشروی آنان را از نزدیک بررسی کردند.
مومنی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، در حاشیه این بازدید با بیان اینکه تأمین بهموقع و کافی مرغ گرم برای مصرفکنندگان از اولویتهای اصلی است، از مدیران کشتارگاهها خواست تا با بسیج تمامی ظرفیتها، برای افزایش تولید و توزیع عادلانه مرغ در استان تلاش کنند.
برخورد قاطع با متخلفان قیمت مصوب
وی با اشاره به سیاستهای تنظیم بازار، بر ضرورت اجرای کامل «تعهد ۴۰ درصدی سهمیه مرغ با قیمت مصوب» تأکید کرد و خطاب به مسئولان تنظیم بازار گفت: نظارت دقیق و مستمر شما بر توزیع مرغ با قیمت مصوب باید در دستور کار باشد و با هرگونه تخلف و گرانفروشی، مطابق قانون و بدون اغماض برخورد شود.
گزارش اقدامات و برنامههای آتی
در ادامه، «علیرضا قرباننژاد»، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان، با ارائه گزارشی از اقدامات انجامشده در زمینه تنظیم بازار مرغ، از برنامههای آینده این سازمان برای بهبود و ساماندهی هرچه بیشتر وضعیت تأمین و توزیع مرغ در استان خبر داد که نویدبخش ثبات و آرامش در بازار مصرف است.
هادیزاده، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل نیز با قدردانی از حضور مسئولان استانی، آمادگی کامل خود و همکارانش را برای همکاری و مساعدت با کشتارگاهها به منظور رفع موانع تولید و افزایش بهرهوری اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، این بازدید بخشی از سلسله بازدیدهای مستمر و برنامهریزیشده مسئولان جهاد کشاورزی مازندران از مراکز تولیدی و توزیعی است که در راستای نظارت مؤثر بر بازار، حمایت از تولیدکنندگان داخلی و تأمین رضایت مصرفکنندگان انجام میشود. اقدامی که نشان از عزم جدی مسؤولان برای مدیریت بازار و ایجاد اطمینان در بین آحاد مردم دارد.
انتهای خبر/