جاده هراز همچنان مسدود است/ آزاد سازی بیش از ۲۰۰ خودرو در بهمن
جاده هراز همچنان مسدود است/ آزاد سازی بیش از ۲۰۰ خودرو در بهمن

روح الله صابری، بخشدار لاریجان در گفتگو با خبرنگار سفیرهراز گفت: از حوالی ظهر امروز به دلیل ریزش برف و وقوع بهمن در شش نقطه جاده هراز مسدود شد و این وضعیت همچنان ادامه دارد و به دلیل ارتقای ایمنی و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از ریزش برف تا اطلاع بعدی مسدود خواهد بود. […]

روح الله صابری، بخشدار لاریجان در گفتگو با خبرنگار سفیرهراز گفت: از حوالی ظهر امروز به دلیل ریزش برف و وقوع بهمن در شش نقطه جاده هراز مسدود شد و این وضعیت همچنان ادامه دارد و به دلیل ارتقای ایمنی و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از ریزش برف تا اطلاع بعدی مسدود خواهد بود.
وی با بیان اینکه جاده هراز تا صبح فردا بازگشایی نخواهد شد، عنوان کرد: از دو راهی لاسم به بالا تا امامزاده هاشم حدود ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر بارش برف و بوران داشتیم و در ۶ نقطه ریزش بهمن مواجه شدیم، حتی در برخی نقاط چون بالاتر از پل مرگ دو بار بهمن اتفاق افتاد.
بخشدار لاریجان تصریح کرد: خوشبختانه به موقع مدیریت شد و تلفات جانی و مالی نداشتیم، حجم بارش برف کم سابقه بود و همچنان خخدمات پاکسازی در حال انجام است و ۱۰ ماشین راهداری ۱۰ ساعت است فعال هستند.
وی از بسته بودن ۴ روستا خبر داد و اظهار کرد: طبق دستورالعمل آزاد سازی شراین های اصلی و راههای روستایی مادر در اولویت ما هستند، در حال حاضر جز ۴ روستا شریان های فرعی با کمک اهالی روستاها باز شده است، اما روستاهای مانند لاسم، زیارو حجم برف زیاد و و راه روستایی ۱۶ کیلومتر است و این بازگشایی را دچار مکشل کرده است.
صابری ادامه داد: مشکل عمده این بود که در چند روز گذشته درجه دما بالای صفر را تجربه کردیم و گرمای هوا باعث شد برفی که ببارد سفت نباشد و شاهد بهمن باشیم.
وی از آزاد سازی بیش از ۲۰۰ خودرو در بهمن خبر داد و افزود: بیش از ۲۰۰ خودرو آزادسازی شدند و ۴ خودرو که در حادثه برف قرار داشتند بدون خسارت ازادسازی شدند .
بخشدار لاریجان در ادامه عنوان کرد: در سوخت رسانی مشکلی نداریم، چند روز گذشته تمهیدات لازم دیده شده بود و سوخت ذخیره داشتیم .
وی در پایان خاطرنشان کرد: رانندگانی که قصد تردد در محور هراز را دارند سفر خود را به تأخیر بیندازند و اگر سفر ضروری است، در صورت بازگشایی حتماً از زنجیر چرخ و لوازم مورد نیاز را به همراه داشته باشند.