اهدای۱۰۱۹  جهیزیه از ابتدای امسال /مازندران رتبه اول قرض ماندگار در کشور
اهدای۱۰۱۹  جهیزیه از ابتدای امسال /مازندران رتبه اول قرض ماندگار در کشور

حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران همزمان با بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ در مراسم پیوند به زلالی آب با حضور ۴۱ زوج آملی در سالن همایش‌های دانشگاه شمال برگزار شد ، گفت: همزمان با بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه مردم ۶ بهمن ۴۱ […]

حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران همزمان با بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه مردمی ششم بهمن سال ۱۳۶۰ در مراسم پیوند به زلالی آب با حضور ۴۱ زوج آملی در سالن همایش‌های دانشگاه شمال برگزار شد ، گفت: همزمان با بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد حماسه مردم ۶ بهمن ۴۱ زوج با جهیزیه تهیه شده از روی کمیته امداد امام خمینی ره و مراکز نیکوکاری ازدواج آسان شهرستان زندگی مشترک را آغاز کردند.
وی با بیان اینکه امسال هزار و ۱۹ جهیزیه تقدیم نوعروسان شد، عنوان کرد: سرانه هر نوعروس ۲۵ میلیون تومان است که در بازار قیمت بیشتری خواهد بود و هدیه دامادی هم حدود ۱۵۰ نفر مجموعا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بیش از ۳۰ میلیارد تومان تا امروز جهیزیه تقدیم نوعروسان شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران از استقبال خوب خیرین تشکر کرد و افزود: در مشارکت و هم افزایی جهیزیه کمک های خوبی تسوط خیرین انجام شد و با کمک آنها تمام نوعروسان پشت نوبتی جهیزیه داده شد و در انبار موجود است و اعضای کمیته امداد با نشان دادن سند ازدواج در همان ساعت می توانند جهیزیه دریافت کنند.
وی از پوشش ۸۰ هزار خانوار در کمیته امداد خبر داد و افزود:۱۴ هزار دانش آموز، هزار و ۵۰۰ دانشجو، سه هزار و ۸۰۰ بیمار لاعلاج و همچنین ۲۷۰۰ نفر یتیم هستند و ۱۱ هزار نفر در طرح محسنین که مشکلات مضاعفی در زندگی دارند، این امار نشاندهنده این است که فقز در این استان است، اما خیرین همیشه در تمام مناسبت ها کمک حال بودند.
عالیشاه تصریح کرد: ۶ میلیارد تومان قرض ماندگار از مشترکین صندوق صدقات، حامیان طرح اکرام از مراکز نیکوکاری از شورای زکات جمع آوری بکنیم که ثمره این تلاش مضاعف همکاران و عنایت همکاران این است ۲۰۰ درصد مضاعف ۶ میلیارد تومن قرض ما جمع ۀوری کردیم ۱۲ میلیارد از مرکز هم افزایی استان تعلق پیدا کرد وباعث شد ۲ هزار نفر از وام خارج شوند.
وی غرض ماندگار را قرض دادن بلاعوض به صندوق امداد ولایت خواند و اظهار کرد: در استان مازندران صندوق امداد ولایت داریم که تحت نظر کمیته امداد است و وام های کارگشایی، وام های درمان، وام اشتغال و وام های مختلف معیشتی پرداخت می کند که نیاز به کمک خیرین داریم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره ادامه داد: امسال هم تا الان رتبه اول قرض ماندگار در سطح کشور را داریم و این هم چیزی جز لطف خیرین به کمیته امداد و محرومین استان نیست.
وی یکی از رویکردهای مهم کمیته امداد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشتغال کمیته امداد بود که تا الان حدود ۵۸۰ میلیون تومان جذب شد و مابقی انشالله در طول ماه بهمن ماه جذب خواهد شد، ۴۰۰ میلیارد تومان اضافه خدمت الزامات درخواست کردیم که جوانان بتوانند از آن استفاده می‌کنند .
عالیشاه در با تاکید اینکه باید اشتغال را جدی گرفت، عنوان کرد: وام اشتغال بگونه ای است که هم ما ۵۰ درصد مددجویان کمیته امداد مراجعه ‌کنند، از دفاتر پیشخوان ثبت نام کنند و جزء طرح اشتغال کمیته امداد قرار بگیرند و عزیزانی که دهک بالا دارند و واقعا هم مستحق هستند با استعلامی که گرفته می شود می توانند وام دریافت کنند.