۷۰هزار معلم در طرح مهرآفرین کد استخدامی می گیرند/مجلس در کنار معلمان در طرح رتبه بندی
۷۰هزار معلم در طرح مهرآفرین کد استخدامی می گیرند/مجلس در کنار معلمان در طرح رتبه بندی
سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی گفت:علی‌الحساب بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق معلمان واریز شده است تا مابقی در قالب همان رتبه‌بندی به اجرا درآورند.

به گزارش سفیرهراز؛رضا حاجی پور، سخنگوی کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران گفت: تمامی کارها برای طرح رتبه‌بندی معلمان انجام شده و همه اقدامات لازمه جهت تایید مصوبات در مجلس صورت گرفته و مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان در یک قدمی اجرا شدن است، عنوان کرد: مجلس در کنار معلمان است و اکنون این طرح در اجرائیات دولت قرار گرفته و در حوزه معاونت طرح‌های اصحابی وزارت آموزش و پرورش، مدیریت سازمان استخدامی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه به اتمام رسید.
حاجی پور با تاکید اینکه آموزش و پرورش آمادگی کامل بر اجرای این طرح را دارد، خاطرنشان کرد: اکنون در امر تامین بودجه این طرح است که ابلاغ آن مصوب شده و علی‌الحساب بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان حقوق معلمان واریز شده است تا مابقی در قالب همان رتبه‌بندی به اجرا درآورند.
وی تصریح کرد: کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در کنار معلمان هستند با توجه به اینکه دولت موظف به اجرای این طرح در آموزش و پرورش است تا این اتفاق بیافتد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف ۷۰ هزار نفر از معلمان در اجرای طرح مهرآفرین خبر داد و اظهار کرد: مقدمات کار اولیه انجام شده است، این بخش از معلمان نگران نباشند؛ چرا که در زمان جذب آنها ردیف کد استخدامی نداشتند با توجه به آوردن سازمان استخدامی به مجلس و کمیسیون، کدی را در قالب برگزاری آزمون از این معلمان داده شود.
وی از نگرانی برخی معلمان از حذف یا رد، بیان کرد: این آزمون هیچ معلمی حذف یا رد نمی‌شود بلکه فقط بر مبنی برگزاری آن آزمون، با دریافت ردیف کد، سازمان استخدامی به طور قانونمند کار این معلمان را انجام خواهد داد.