جدال بیماران سرطانی با درد و نبود امکانات/ نیاز نگاه ویژه خیرین بر بیماران سرطانی
جدال بیماران سرطانی با درد و نبود امکانات/ نیاز نگاه ویژه خیرین بر بیماران سرطانی

به گزارش سفیرهراز؛روح الله سلگی، معاون استانداری مازندران در بازدید از کلنیک انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین گفتگو با خبرنگاران گفت: مجموعه خوبی کنار در راستای خدمات به بیماران کنار هم شکل گرفته است که کم نظیر است، که هم در بخش درمان کمک کند و هم در تهیه بسته های معیشتی کمکرسان باشد. […]

به گزارش سفیرهراز؛روح الله سلگی، معاون استانداری مازندران در بازدید از کلنیک انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین گفتگو با خبرنگاران گفت: مجموعه خوبی کنار در راستای خدمات به بیماران کنار هم شکل گرفته است که کم نظیر است، که هم در بخش درمان کمک کند و هم در تهیه بسته های معیشتی کمکرسان باشد.
وی با بیان اینکه آرین می تواند یک الگوی خوبی در کشور باشد، عنوان کرد: با دعوت جمعی از خیرین استان دعوت کنیم تا ظرفیت ها رو بالا ببریم، سریع ترین زمان ممکن موانع راحل کنیم.
معاون استانداری مازندران تصریح کرد: مشکلاتی که در جلسه مطرح شد و مهم ترین آن واگذاری زمین است که هفته آینده با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مدیرکل منابع طبیعی، جلسه ای را در درمانگاه آرین تشکلیل خواهیم داد .
محسن آسوری مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین گفت: این انجمن به یاد مرحوم آرین مسقطی آملی بیمار جوان مبتلا به سرطان و با همت خانواده اش در سال ۹۰ آغاز به کار کرد و با همت خیران در سال ۹۲ نخستین مرکز شیمی درمانی و کلینیک تخصصی و فوق تخصصی راه اندازی شد.
وی با بیان اینکه مجموع هزار و ۷۳۷ پرونده خدمات ویژه بیماران سرطانی تشکیل شده است، عنوان کرد: در حال حاضر هزارو سیصد پرونده فعال است.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین تصریح کرد: حمایت از مددجویان ، درمانی، حمایت های معیشتی و روانی است پوشش هزینه فاکتور بیماران تبدیل تامین سبد غذایی تایید دارو های حمایت روانشناختی گروه درمانی خدمات ارائه می شود.
وی از دیگر خدمات آرین را بسته های معیشی خواند و اظهار کرد: ماهانه ۲۵۰ سبد کاله، هر سبد ۷۰۰ هزار تومان هر ماه تقدیم می شود و اقلام مورد نیاز اساسی چون گوشت، برنج و مرغ وجود دارد و در مناسبت ها نیز بسته های معیشتی دیگری افزوده خواهد شد.
آسوری ادامه داد: وام کم بهره برای اهداف غیر درمانی نیز در نظر گرفته شده است و همچنین تجهیزات پزشکی برای خانواده های که نیاز دارند مانند دستگاه اکسیژن ساز، تخت و…قرار می گیرد.
وی با تاکید اینکه داروها از داروخانه طبق توافق هلال احمر انجام می شود، خاطرنشان کرد: با همکاری هلال احمر داروهای شیمی درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان و داروهای بیماران خاص آسانتر در اختیار نیازمندان قرار می گیرد.
مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران سرطانی آرین از مراجعه ماهانه بیش از ۶ هزار بیمار در کلنیک آرین خبر داد و افزود: با اینکه با وجود کمبود فضای فیزیکی و محدودیت های که مواجه هستیم از سراسر استان بیماران به این کلنیک مراجعه می کنند.
وی در ادامه بیان کرد: از سال ۹۴ استارت فضای فیزیکی بزرگتر بعنوان کلنیک ویژه امل خورده شد و ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اما از سال ۹۷ بخاطر محدودیت های بودجه ای متوقف شد ، که قرار است مرکز جامع تصویربرداری و مرکز تشخیص زودهنگام و غربالگری شهرستان شود.
آسوری از ایجاد مرکز تشخیصی رفاهی سرطان برای همه کشور اشاره کرد و افزود: برنامه دراز مدت این است که در ورودی آمل در محور هزار مرکز تشخیصی رفاهی سرطان برای همه کشور ارائه دهیم، که در گیرهای اداری قرار گرفته و این زمین چون ورودی املاست می تواند در راحتی بیماران و جذب خیرین موثر باشد.