اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ۲۵ روستای آمل به صورت پایلوت
اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ۲۵ روستای آمل به صورت پایلوت
فرماندار آمل گفت:طرح تفکیک زباله از مبدا در ۲۵ روستای آمل به صورت پایلوت اجرا می شود.

Gholipour. S:
فرماندار ویژه شهرستان آمل از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در ۲۵ روستای این شهرستان به صورت پایلوت خبرداد.
سید عباس حسینی در جلسه شهرستانی تفکیک زباله از مبدا شهرستان آمل با اشاره به اینکه تنها راه پیش روی ما برای معضل زباله شهرستان، انتقال زباله و یا کاهش تولید زباله خواهد بود، گفت: با وجود اتمام مدت انباشت زباله در مرکز عمارت، انتقال زباله برای شهرداری ها و دهیاری های شهرستان هزینه بر خواهد بود از این رو تفکیک زباله از مبدا تنها راه پیش روی ما در زمینه مدیریت زباله می باشد.
وی با تاکید بر اینکه  راهکار پیش روی ما جلوگیری از تولید زباله است و ضرورت دارد این امر جدی گرفته شود، بیان کرد: تجربه انجام شده در برخی روستاها به صورت پراکنده نشان می دهد ظرفیت کاهش تولید زباله در روستاها وجود دارد.
حسینی با بیان اینکه با آموزش هدفمند می توان میزان تولید زباله را تا ۵۰ درصد کاهش داد، افزود: دستگاه ها و تشکل های غیردولتی برای آموزش تفکیک زباله آمادگی دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.
فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه کمیته تخصصی کاهش تولید و آموزش تفکیک زباله در فرمانداری و بخشداری ها تشکیل می شود، تصریح کرد: در یکی از روستاهای شهرستان زباله صفر، ثبت شده است که این امر نشان می دهد کاهش و به صفر رساندن تولید زباله در روستاها دور از دسترس نیست.
حسینی ادامه داد: بخشداری ها اجرای پایلوت کاهش تولید زباله را در ۲۵ روستای شهرستان آغاز می کنند و از این محل مدیریت زباله روستاها پیگیری می شود.
وی از برگزاری جلسات هفتگی و روستا به روستا در راستای اجرای طرح مدیریت زباله روستایی در فرمانداری آمل خبرداد‌.