سرهنگ داغمه چی فرمانده سپاه آمل در ویژه برنامه نقش رسانه در جهاد تبیین که همزمان با گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج رسانه برگزار شد، گفت: رسانه در زندگی اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارد،رهبری راهکار رسانه را تبیین فرمودند، دشمن از بعد تبیلیغات کار می کند و راهکارآن جهاد تبیین است. وی با بیان اینکه قران نقش […]

سرهنگ داغمه چی فرمانده سپاه آمل در ویژه برنامه نقش رسانه در جهاد تبیین که همزمان با گرامیداشت سالروز تاسیس بسیج رسانه برگزار شد، گفت: رسانه در زندگی اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارد،رهبری راهکار رسانه را تبیین فرمودند، دشمن از بعد تبیلیغات کار می کند و راهکارآن جهاد تبیین است.
وی با بیان اینکه قران نقش هدایتی جامعه را دارد، عنوان کرد: قیام توابیین بعد از شهادت امام حسین رخ داد، کسی مدح آن را نمی گوید چون در زمان مناسب اتفاق نیفتاد، رسانه نیز باید به موقع عمل کند و فرصت را از دست ندهد.
فرمانده سپاه آمل مهمترین کار رسانه‌ها را در رسالت تبیین دانست و خاطرنشان کرد: تولید محتوا باید مفید باشد و اخلاق را در همه کارها نباید فراموش کرد.
عبدالمهدی حق شناس مسئول بسیج رسانه مازندران جنگ امروز را جنگ روایت ها و ادراک خواند و اظهار کرد: راه پیروزی بر دشمن تنها جهاد تبیین است و رسالت امروز رسانه نیز همین است.
وی رسانه‌ها را پرچمدار این نبرد عنوان کرد و افزود: رسانه جلودار این رسالت است، بعد از خانواده و مدرسه، رسانه نیز نقش اساسی در تربیت فرزندان دارد و در این اغتشاشات اخیر نشان داد اکثر افراد نوجوان و جوان بودند، که تحت تاثیر رسانه غرب علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهد، شدند، به این خاطر باید تلاش خود را علیه این رسانه‌ها انجام دهیم.
حق شناس با تاکید اینکه جهان امروز در محور تبلیغات می‌چرخد، بیان کرد: در همه حوزه‌ها رسانه حرف اول را میزند، آموزش سواد رسانه به ویژه در بسیج رسانه نیاز و ضروری است و باید به این امر پرداخته شود.
وی تحریف را بدتر از تحریم خواند و اظهار کرد: چون به فکر و ذهن انسان رسوخ می کند و این تحریف بلای جان خواهد شد و نظام سلطه با تحریف و شایعه سازی اهداف خود را در یک جامعه دیگر نشان می‌دهد.
مسئول بسیج رسانه مازندران تصریح کرد: دولت در امر رسانه ضعیف عمل کرد، از عملکردهای مثبت دولت تاکنون انجام شد را به خوبی نشان نداده است،بزودی بعنوان یکی از ابرقدرت‌های جهان قرار می‌گیریم.
جوادی مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران در ادامه گفت:جهاد تبیین هشت الزام دارد و اگر به هر کدام این الزامات توجه نشود به جهاد تبیین نمیرسیم؛ اول شناخت موضوع است، باید موضوع را شناخت و تعریف دقیقی از موضوع داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دوم آشنایی و احاطه مجاهد است، سوم که چند سالی از آن خالی هستیم وجود اندیشمندان چون شهید بهشتی و مصباح یزدی است الزام بر رعایت جهاد تبیین چهارمین آن است.
مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه تبیین یعنی بیان چیزی که واقعیت آن است، عنوان کرد: پنجم بهنگام بودن در جهاد تبیین است اینکه در زمان شبهات باید تبیین کرد، ششم بصیرت الزام است و فرد باید بصیرت داشته باشد، هفتم الزام مداومت در تکرار جهاد تبیین است که از ضروریات آن محسوب می‌شود و نوآوری آخرین الزام جهاد تبیین است که قطعا از آن باید استفاده کرد.
وی اظهارکرد: هیچ جای دنیا اینقدر پایگاه نداریم، در مازندران ۴ هزار و ۸۰۰ هیات و هزار و ۱۸۵ پایگاه فرهنگی و.. داریم، با این همه داشته و تربیون نباید از از هجمه‌های غربی ترسید، اما باید ایرادات را بررسی کنیم؛ چرا که تیررس بعدی این پایگاهها و خانواده های شهدا هستند