افتتاح همزمان ۵۹ پروژه بخش کشاورزی در مازندران/ تولید ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی
افتتاح همزمان ۵۹ پروژه بخش کشاورزی در مازندران/ تولید ۸ میلیون تن محصولات کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۵۹ پروژه با ارزش ۲۵۲ میلیارد ۶۲۳ میلیون تومان برای ۴۲۳ نفر ایجاد اشتغال کرده است که ۱۶ پروژه در گلخانه ۹۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و ۷۱ یک نفر ایجاد اشتغال کرد.

به گزارش سفیر هراز،

 عزیزالله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در آیین افتتاح همزمان۵۹ پروژه بخش کشاورزی که در روستای آهنرکلای آمل برگزار شد، گفت: مازندران دو و نیم درصد اراضی کشاورزی کشور را دارد، این بخش کوچکی از اراضی کشور به همت کارشناسان، کشاورزان سخت کوش و سیاست گذاری هایی که در استان اتفاق افتاده مخصوصاً راهبردهای بخش کشاورزی باعث شده نزدیک به ۸ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در این استان داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه ۱۰ درصد ارزش اقتصادی کشاورزی کشور متعلق به مازندران است، عنوان کرد: امسال در برنامه ششم توسعه با افزایش تولید ۸ درصدی بخش کشاورزی بتوانیم به ارزش تولید کشاورزی استان اضافه شود که دست یافتنی است و همچنین کریدور بخش کشاورزی شناخته می شود و ۲۰ هزار تن محصولات کشاورزی از استان به سایر استانها و کشورهای همجوار صادر می‌شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به جایگاه طیور در استان اشاره کرد و افزود: مازندران به عنوان استان معین تهران توانست خیلی خوب نقش ‌آفرینی کند به خصوص کالاهای اساسی در بحث تولید برنج و در صنعت طیور با ریل گذاری قیمت  که در استان شاهد بودیم و توانست با  ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی رکورد تاریخی صنعتی طیور کشور را برای همیشه بزند که امیدوارم این پایدار بماند و افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: این یعنی تضمین تولید بر مصرف گوشت پایدار، در واقع روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن لاشه مرغ از مازندران به پایتخت عرضه می شود، نزدیک به نیمی از مصرف پایتخت از مازندران تامین می شود.

شهیدی فر از ذخیره سازی ۲۰۰ هزار تن برنج در مازندران خبر داد و اظهار کرد: نیمی از برنج ذخیره گیری کشور در مازندران است و در بحث صنعت مرکبات ذخیره سازی نیم میلیون تومان مرکبات در انبارها و سردخانه ها پشتیبانی خوبی برای فروردین است.

وی شعار امسال  وزارت کشاورزی را جهاد کشاورزی پشتیبانی از تولید اقتدار غذایی خواند و عنوان کرد: ۵۹ پروژه  با ارزش ۲۵۲ میلیارد ۶۲۳ میلیون تومان برای ۴۲۳ نفر ایجاد اشتغال کرده است که ۱۶ پروژه در گلخانه ۹۹ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان و ۷۱ یک نفر ایجاد اشتغال کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در حوزه آب و خاک ۲۴ پروژه با هزینه بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۵۷ میلیون تومان برای ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد شد و در صنایع کشاورزی با ۱۳ پروژه  ۳۰۰ میلیون تومان و ۱۶۳ نفر ایجاد اشتغال شده است و در دام و طیور شش پروژه با سی میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نفر ایجاد اشتغال کرد.