به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیر هراز»،عبدالوحید فیاضی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» در خصوص وضعیت موجود آموزش و پرورش، اظهار کرد: استانداردهای لازم از نظر منزلت اجتماعی معلمان، اقتصادی و کیفیت آموزشی در حال حاضر رعایت نمیشود و این یکی از دغدغههای ما است.
وی با اشاره به ضرورت استانداردسازی فعالیتهای آموزش و پرورش، افزود: جذب نیروی انسانی، تعلیم و تربیت نیروی انسانی و آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان سرزمینمان نیازمند یک برنامهریزی جدی و قوی دارد.
نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در خانه ملت تصریح کرد: انتظار ما از وزارت آموزش و پرورش این است که مراحل و عملیات استانداردسازی برای آموزش و پرورش و بخشهای مختلف آن انجام تا آموزش و پرورش از این وضعیت خارج شود.
عضو کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: خانوادهها باید به آموزش و پرورش و سرنوشت فرزندانشان توجه ویژه داشته باشند و مدرسه به عنوان مرکزی که امید و آرزوی یک خانواده را در خصوص فرزندانشان برآورده میکند، بنگرند و نگاه مهربانه مردم (مادران و پدران) به مدرسه و معلمان باید نگاه حداکثری باشد.
فیاضی تأکید کرد: دولت هم باید در راستای تأمین منافع معلمان حرکت کند و اشکالات در نظام استخدامی قانونهای جذب و نگهداشت معلمان را رفع کند و موضوع نگهداشت معلمان باید متناسب با اقتضای این قشر شریف و این دستگاه مهم، طراحی و اجرا شود و آموزش و پرورش در حال حاضر با استانداردها بسیار فاصله دارد.
وی یادآور شد: امیدواریم همه نمایندگان در این راستا به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی کمک کنند تا کمیسیون آموزش تحقیقات بتواند در این راستا هدفهای مهمش را ترغیب کند و اراده و هدف ما در مجلس این است تا بتوانیم آموزش و پرورش را با توجه به سند تحول بنیادین، الگوها و استعدادهای محلی و پیشرفته در چهارچوب قانون اساسی و قانون برنامه هفتم پیشرفت ارتقا دهیم.
نماینده مردم شهرستانهای نور و محمودآباد در خانه ملت با اشاره به رتبهبندی معلمان، افزود: امور مهم و مختلف معلمان و وضعیت معیشتی آنها در رتبه بندی معلمان در نظر گرفتند اما ناقص اجرا شد و امیدواریم با بازنگری و اصلاحات جدید اشکالات رتبهبندی معلمان رفع و دغدغه آنها تا حدود زیادی برطرف شود.