سفیرهراز گزارش می دهد:

کابوس همه ساله ترافیک چند کیلومتری محور هراز /اتمام پروژه چهاربانده شدن در انتظار تامین اعتبار

تاریخ انتشار : پنجشنبه - ۰۸ / خرداد / ۱۳۹۹
Share/Save/Bookmark
نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در محور هراز گفت:اتمام پروژه بستگی به اعتباراتی است که در نظر گرفته می شود، نمی توان زمان دقیقی معین کرد، اما اگر اعتبارات لازم فراهم شود تا دو سال اینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.
کابوس همه ساله ترافیک چند کیلومتری محور هراز /اتمام پروژه چهاربانده شدن در انتظار تامین اعتبار
 

به گزارش سفیر هراز،با وجودی که جاده هراز کوتاه ترین راه مازندران به پایتخت است، اما با این وجود نگاه ویژه ای تا به امروز به آن نشده است، تصادفات جاده ای مرگبار که هر ساله جان بسیاری را در طول سال می گیرد، آمار وحشتناکی است که می بایست مسئولین را از خواب بی توجه بیداری کند.

هراز هر ساله جان بسیاری را می گیرد و بخش بزرگی از آن به دلیل نا امن بودن جاده و رعایت نکردن اصلی موارد ایمنی است و از سال 91 آرزوی چهاربانده کردن را به تن خود می مالد.

طرح بزرگراه تهران شمال، مترو تهران شمال که سالهاست بر سر زبان ها افتاده  بود تا بار ترافیکی این جاده را کم کند، به تاریخ پیوست و در حد چند وعده و شعار انتخاباتی باقی ماند.

حسن تنها در گفتگو با خبرنگار سفیرهراز با اشاره به چهار بانده کردن محور هراز گفت: محور هراز از میدان هزار سنگر شروع و تا تونل آبشار در حوزه پلور، 101 کیلومتر است و در حال حاضر 67 کیلومتر وتا پلیس راه بایگان بهره برداری قرار گرفت و 32 کیلومتر باقی مانده است.

وی با بیان اینکه 2 منطقه در هفته آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: تونل وانا و محدوده ان اتمام رسیده و کارهای تکمیلی آن انجام شود، مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در محور هراز پروژه هراز ادامه داد: در محدوده پلور 4 کیلومتر آسفالت مانده است که اگر مشکل ترافیکی نداشته باشیم تا هفته آینده به اتمام خواهد رسید.

وی بیشترین دلیل طولانی شدن پروژه چهاربانده کردن محور هراز  را کمبود اعتبارات خواند و اظهار کرد: اتمام پروژه بستگی به اعتباراتی است که در نظر گرفته می شود، نمی توان زمان دقیقی معین کرد، اما اگر اعتبارات لازم فراهم شود تا دو سال اینده به بهره برداری کامل خواهد رسید.

تنها ترافیک جاد هراز را از دیگر عوامل کند شدن این پروژه دانست و خاطرنشان کرد: در آخر هفته شاهد ترافیک هستیم که این باعث متوقف شدن  کار می شد و حتی تا سه روز در هفته هم این مشکل را داشتیم.

وی با تاکید ترافیک همیشگی سه راه چلاو تصریح کرد: با ایجاد زیرگذار در محور اصلی بار ترافیکی را کم کرده است، تنها راه رفع مشکل ترافیک در این منطقه راه جایگزین سد  است که باید انجام شود.

 


 

 

کد مطلب: MTY3NDc2
 

 
کیمیا سامانه