به قلم عباس اقوامی آملی

روابط عمومی‌ها؛ پلی بین مردم و جامعه

تاریخ انتشار : دوشنبه - ۲۴ / اردیبهشت / ۱۳۹۷
Share/Save/Bookmark
 بی شک روابط عمومی ها بازوی کارآمد و مشاور مدیریت و عامل تسهیل کننده ارتباطات سازمان با مردم وکارکنان با این باور که آگاهی دادن و دانستن حق همه است و نقش ارزنده روابط عمومی ها در بحران زدایی در عمل نیز تجلی یافت،
روابط عمومی‌ها؛ پلی بین مردم و جامعه
 

به گزارش سفیر هراز، از مهم‌ترین عملکرد روابط عمومی‌ها، توانایی در  تغییر و شکوفایی توسعه‌ ای در مسیر اعتلای مجموعه محل خدمتی شان است، کارگزاران روابط عمومی توانمندی بستر سازی تغییر و اصلاح روش‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های حوزه فعالیت خود را با هدف رضایت عمومی مردم وکارکنان ،بازتاب هویت سازمانی و رسالت پاسخگویی دنبال می کنند.

 

بی شک توانمندی و اهمیت و تقویت جایگاه حوزه روابط عمومی بعنوان دیده بانی که ضعف‌ها، کمبودها، قضاوت افکار مردم و کارکنان در خصوص حوزه خدمتی را بی کم وکاستی و اقماض در کوتاه‌ترین زمان همراه با راه کار مناسب به اطلاع بالاترین مقام مجموعه انتقال می دهند که در تاثیر گذاری و شتاب دهی تحقق اهداف چشم انداز سازمان نقش آفرینی تاثیر گذار باشند.

 

متصدیان امور روابط عمومی با آمادگی، آرامش، صداقت، تولید فکر، اندیشه جدید و اقدامات خلاقانه دربالا بردن اعتبار، جلب اعتماد مردم و کارکنان و شهرت سازمان خود باوفاداری دلسوزانه پیش از آنکه دیر شود صدای همه را می‌شنود و به سمت تعالی سازمانی گام بر می‌دارد.

 

درعصر حاضر مسولان روابط عمومی‌ با کمک تکنولوژی‌های جدید الکترونیکی ارتباطی گسترده‌ در زمینه اطلاع‌‍ رسانی و ارتباط و تعامل مردم وکارکنان بهره‌مند هستند تا به مدد آن با آینده نگری در زمینه اطلاع رسانی گام بردارند شکی نیست هدایت کنترل و نظارت هر مدیر در سازمان مطبوعش نیازمند به درک نگرش‌ها و ارزش‌های مخاطبانش است تا با بهره گیری درک و شناخت درست، با کمک مدیران روابط عمومی بتوانند از فرصت‌ها و تهدیدها و آسیب‌ها به دقت  آگاهی یابند و با استفاده از این مشاوران مطلع و امانت دار، مسیر ادامه فعالیت سازمان به سمت اهداف‌ را باز کنند.

 

روابط عمومی‌ها بازوی کارآمد و مشاور مدیریت و عامل تسهیل کننده ارتباطات سازمان با مردم وکارکنان با این باور که آگاهی دادن و دانستن حق همه است و نقش ارزنده روابط عمومی‌ها در بحران زدایی در عمل نیز تجلی یافت،


از این رو نقش مهم و تاثیرگذار مدیران در انتخاب مسولان روابط عمومی‌ها حائز اهمیت است به صرف گذاشتن فردی مورد اعتماد اتکا نشود این به معنی تضعیف و تحقیر دستگاه اجرایی و سازمان‌ها است چرا که در حوزه پر استرس روابط عمومی فعالیت‌های مهم و تخصصی وجود دارد.

 

باید سازمان‌ها از دانش روز کار گزاران روابط عمومی بهره جویند و تجربه و تسلط لازم را بر امور ارتباطات الکترونیکی، رسانه‌ای‌، انتشاراتی، پژوهشی، رسیدگی وپاسخگویی مناسب به شکایات و انتقادات و پیشنهادات، افکارسنجی و… دارا باشند تا در گذرگاه‌ها بتوانند به موقع و درست تصمیم گیری و پاسخگویی و عمل کنند که رشد امید را در بین مردم و کارکنان سازمان توسعه دهند شکی نیست این شغل پر استرس به هر تقدیر خود عامل توسعه و موفقیت سازمان است.

/عباس اقوامی آملی

 


 

 

کد مطلب: MTY2MTY5
 

آخرین اخبار
 

 
کیمیا سامانه